קליעי נ"מ נורו משטח סוריה לכיוון ישראל

המתיחות הביטחונית בגבול הצפון נמשכת: בצה"ל דיווחו כי כמה קליעי נ"מ נורו הערב מסוריה לכיוון ישראל, אך נחתו בשטח סוריה - ללא פגיעה בשטח או בכוחות ישראלים

חרבות ברזל 6.6.2019 | 18:57

טנק צה"ל בגבול סוריה, ארכיון | פלאש 90

מערכות הגילוי של צה"ל זיהו הערב (חמישי), כמה קליעי נ"מ שנורו מסוריה לכיוון ישראל. דובר צה"ל מסר כי "אין נפילה או פגיעה בשטח או בכוח ישראלי".

כזכור, בשבת קודש, שוגרו שתי רקטות מסוריה לעבר החרמון. איש לא נפגע בירי שגרר תקיפות ישראליות בסוריה ביום ראשון לפנות בוקר. רסיס מאחת הרקטות פגע בכבל של רכבל שאורכו 2.2 ק"מ ואינו פעיל כרגע באתר.

שתי הרקטות שנורו בשבת לעבר החרמון שוגרו מעומק השטח הסורי, מטווח של כמה עשרות ק"מ מהגבול עם ישראל. אחת מהן נפלה בשטח פתוח באזור החרמון, ללא נפגעים וללא נזק. נמשכות הסריקות אחר מיקומה של הרקטה הנוספת. מאתר החרמון נמסר כי הרכבל שנפגע אינו עובד כעת, בעונת הקיץ.

לפי הדיווחים, מבדיקת נפל הרקטה שאותר בחרמון עלה, כי לא מדובר כמו בעבר בטיל גראד, אלא ברקטה אחרת, ארוכת טווח, שמיקום שיגורה הוא לפחות 35 ק"מ, מכיוון פאתי דמשק בירת סוריה.

כזכור, בפעם הקודמת בה נורתה רקטה מסוריה לחרמון, היא יורטה בעודה באוויר בידי מערכות היירוט הצה"ליות.

האירוע היה לדרמטי במיוחד, משום שהוא התרחש מעל לראשם של אלפי ישראלים שגדשו באותה עת, לפני כארבעה חודשים וחצי. את אתר החרמון.

בתגובה לאותו שיגור, תקפה ישראל כמה מטרות בסוריה, כאשר תשעה טילים נורו אל ‏מטרות איראניות באזור דמשק ואל כיסווה - בסיס מדרום לדמשק שכבר הותקף בעבר.

שעות ספורות לאחר הירי לחרמון, תקף צה"ל יעדים בסוריה שקשורים ככל הנראה לכוחות האיראנים במדינה.

בין היעדים שהותקפו על ידי חיל האוויר ביום ראשון לפנות בוקר נמנו שתי סוללות ארטילריה, כמה עמדות תצפית ומודיעין בחזית רמת הגולן וסוללת הגנה אווירית מסוג SA-2. מצה"ל נמסר כי במהלך התקיפה, שהתבצעה על ידי מטוסי קרב ומסוקי קרב, הופעלה מערכת ההגנה האווירית נגד ירי נ"מ סורי.

בסוכנות הידיעות הממלכתית של סוריה, סאנא, דיווחו כי התקיפה התרחשה ביום ראשון בשעה 04:10 וכי היא גרמה נזק. כמו כן הם דיווחו כי מערכות ההגנה האוויריות הפילו "מטרות עוינות". זמן קצר לאחר מכן אישר משרד ההגנה הסורי כי "הותקפו בסיסים מדרום מערב לדמשק". על פי הדיווחים כעשרה נהרגו רובם אינם אזרחים סורים.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום