המפגינים ריססו על הבניין: "פלדמן גנב"

בקהילה היהודית באקוראינה גובר החשש מהתגברות האנטישמיות בעקבות הפגנה של קיצוניים מחוץ לבניין הקהילה היהודית בעיר חַרְקוֹב, שזרקו לחצר רימוני עשן

חדשות בעולם 6.6.2019 | 18:40

דאגה באוקראינה ריסוס גרפיטי צילום: unsplash

 

קבוצת אולטרה - לאומניים באוקראינה הפגינו מחוץ לבניין הקהילה היהודית בעיר חַרְקוֹב, העיר היא השנייה בגודלה באוקראינה וריססו גרפיטי פוגעני על הקיר.

קבוצת האנטישמים, זרקו ביום שני האחרון רימוני עשן ביום שני מול הבניין בחרקוב. האירוע מעורר דאגה בקהילה היהודית המקומית, מאחר ומחאות מחוץ למוסדות יהודיים הן נדירות באוקראינה, כך מדווח האתר JTA.

המפגינים ריססו את המלים "פלדמן גנב" על המדרכה שלפני הבניין, כשהם מכוונים לאלכסנדר פלדמן, יליד חרקוב, פילנתרופ יהודי ונשיא קבוצת הוועד היהודי של אוקראינה.

שגרירי ישראל ופולין לאוקראינה, שלחו מכתב משותף לראש העיר של איוונו-פרנקיבסק. במכתב הם מחו על חשיפת אנדרטה לזכרו של רומן שוקוביץ, מי ששיתף פעולה עם הנאצים, והיה מעורב ברצח אינספור יהודים ופולנים.

שוקוביץ הפך לגיבור ולפטריוט אנטי-סובייטי, הוא "היה אחראי אישית לרצח עשרות אלפים על ידי ירי, שריפה, ועינויים ושיטות סדיסטיות אחרות, רק משום שהתפללו לאלוקים בפולנית או בעברית", כך כתבו השגרירים במכתב המשותף.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום