איראן מאשימה: "המוסד הישראלי מפברק ראיות"

בתגובה לדיווח כי ישראל היא שהעבירה את המידע כי איראן חיבלה באוניות של איחוד האמירויות, טוען שר החוץ האיראני זריף, כי מדובר בשקר, ומאשים את "הצוות של נתניהו"

מדיני 5.6.2019 | 17:18

ויקיפדיה

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף טוען היום (רביעי) כי המוסד הישראלי מפברק ראיות, ומכחיש את הטענה כי איראן היא שתקפה את המכליות באוניות איחוד האמירויות.

לפי דיווח אמש בכאן 11, המידע על כך שאיראן היא זו שאחראית לחבלה באוניות של איחוד האמירויות, סמוך למיצרי הורמוז מקורו גם במידע שנאסף על ידי המוסד הישראלי.

זריף הגיב כי "הצוות של נתניהו עוד פעם קורא 'זאב, זאב'. המוסד מפברק ראיות על כך שאיראן מעורבת בחבלה בספינות. אנחנו יודעים מה קורה כשמאמינים לשקרים שלהם".

שר האנרגיה של סעודיה, ח'אלד אל-פאלח, הודיע בזמנו כי שתי מכליות סעודיות נפגעו בהתקפה נגד ארבע ספינות מסחר בקרבת המים הטריטוריאליים של איחוד האמירויות.

לדבריו, אחת מהן הייתה אמורה להעמיס נפט מנמל ראס תנורה בסעודיה ומשם לשוט לכיוון ארצות הברית כדי לתת שירות ללקוחות של ענקית הנפט הסעודית ארמקו.

השר ציין כי לא היו נפגעים בהתקפה הזו ולא נגרמה דליפה של דלק, אך כן נגרמו נזקים כבדים לשלד של שתי המכליות. הבכיר הסעודי גינה את התקיפה שנועדה "לאיים על חופש השיט ועל הביטחון של אספקת הנפט" לצרכנים ברחבי העולם.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום