יוזמה בחצר גור: תקנות לצמצום ההוצאות בחתונות הילדים

בחסידות גור מגבשים תקנות חדשות במטרה לצמצם את ההוצאות הרבות של חתונות הילדים. טיוטה ראשונית חולקה כדי שהחסידים יעירו את הערותיהם • בהמלצות: רשימת מתנות מצומצמת

חרדים 5.6.2019 | 10:33

יונתן זינדל, פלאש 90

בחסידות גור מגבשים תקנות חדשות, על מנת לצמצם את ההוצאות הרבות, שעומדות בפני ההורים, המחתנים את ילדיהם.

במסמך טיוטה ראשוני שחולק בשטיבלאך של החסידות, התבקשו אלפי החסידים לעיין ברשימת התקנות החדשות יחד עם בני משפחותיהם, ולהגיש רעיונות נוספים או הערות על הנכתב.

המסמך כולל בתוכו שמונה סעיפים המתייחסים כולם לשמחות הנישואין, כאשר המטרה היא לצמצם כמה שיותר את ההוצאות של המחותנים.

בין היתר מציעים במסמך, שלא לקיים שום אירוע נוסף לאחר גמר השידוך, מלבד מעמד 'לחיים' מצומצם, בבית אחד מקרובי המשפחה של המשודכים.

בנוסף, מציעים לחסידים רשימת מתנות מצומצמת, אשר רק אותם, יהיה ניתן להעניק לצדדים המאורסים.

ברשימת המתנות לחתן: שעון רגיל (לא מזהב), ש"ס ושולחן ערוך רגילים - ולא מהמהדורה היוקרתית, חנוכייה, גביע עשוי מכסף, סט לליל הסדר, ונרתיק לטלית ותפילין.

ברשימת המתנות לכלה: שעון רגיל (לא מזהב), תכשיט עשוי זהב, טבעת זהב, זוג פמוטים, סט של 6 מחזורים, ושרשרת פנינים.

לאחר מכן התקנות שוללות הענקת משלוחי מנות בחג הפורים, כולל איסור להעניק מגילת אסתר לחתן, או מתנה יקרה לכלה. אלו אשר מעוניינים בכל זאת להעניק מתנה בפורים, יוכלו לבחור מתנה, מרשימת המתנות המצומצמת, בלבד.

בסעיפים הנוספים, מציעים בגור לבטל כליל את מנהג חלוקת ההזמנות לחתונה, ומציעים במקום זאת הפקת חוברת דו חודשית, שבה יפורסמו כלל השמחות וההזמנות, מלבד 100 הזמנות שמיועדות למשפחה הקרובה ביותר לצדדים המחותנים.

בנוסף חל איסור מוחלט להשכרת ביגוד לערב החתונה, כאשר המטרה היא שהמשפחה תוציא כסף, על בגדים שיהיו זמינים לשימוש, גם לאחר השמחה, לשבתות ולחגים.

באשר לשבת אויפרוף, לא יתקיים קידוש לנשים ולא יוזמנו אורחים. אבי הכלה יוכל להשתתף רק בקריאת התורה, במוסף ובקידוש בשטיבל - אם הוא דר בעיר של החתן. שבת שבע ברכות תערך עד 60 מבוגרים לסעודה.

המצווה טאנץ בחתונה יקוצר ויתקיים ללא גראמען, ללא תזמורת וללא זמר, ובכך יחסכו סכומים נכבדים מהעות הנוספות של יתר נותני השירותים.

כמו כן מומלץ לקבוע מחיר גג לפאות לכלה ולמחותנות.

"אם נשמור כולנו על אחריותנו הציבורית - בשמירת כל התקנות - מגיעים לסיכום ריווח משוער של למעלה מ-40 אלף שקל לכל צד, למעלה מ-80 אלף לכל חתונה. כל הקהילה תרוויח בכל שנה סך של כ-44 מיליון שקלים", נכתב בטיוטה שחולקה לחסידים.

יש לציין שהתקנות החדשות, הם בנוסף לתקנות שכבר קיימות בחסידות, בעניין עריכת שמחות, שאינם נישואין, כדוגמת קידוש, בר מצווה, וברית מילה.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום