הרמטכ"ל הורה לצייד את הלוחמים בטילי נ"ט

על פי תכניתו החדשה של הרמטכ"ל החדש הוא מעוניין להגדיל את כוחן של יחידות החי"ר באמצעות ציוד מתקדם וטילי נ"ט ללוחמים. כוכבי לא מחכה והכסף יוסט כבר כעת

חרבות ברזל 5.6.2019 | 10:08

פלאש 90

מתכוננים למלחמה? הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, הנחה את הצה"ל להסיט 600 מיליון שקלים מתוכנית העבודה השנתית כדי לרכוש טילי נ"ט ואמצעי לחימה נוספים ביחידות החי"ר, לקראת אפשרות של עימות בחזית הצפונית או הדרומית.

על פי הדיווח, ב'ידיעות אחרונות', מדובר ברקטות נ"ט מתוצרת רפא"ל, שמסוגלת לחדור גם קירות מבוצרים ויהיו בידי חיילי הרגלים של צה"ל.

על פי הדיווח, בחודשים האחרונים הציג כוכבי בפני המטכ”ל את התוכנית שהכין להגברת יכולת ההשמדה של צבא היבשה. כשהוא טוען שכדי להגיע להכרעה מהירה יש צורך בשילוב כל כוחות התקיפה יחד מהאוויר, היבשה, האריטילריה והסייבר.

התוכנית אמורה לקבל ביטוי בתוכנית העבודה הרב־שנתית עד 2025 שתוגש לדרג המדיני עד סוף השנה, אולם האישורים לתוכניות יידחו עד לאחר הקמת הממשלה. כוכבי שלא מעוניין לאבד זמן יקר קבע עכשיו את העברת הכספים לצורך תכניתו כדי לצייד נכון יותר את חטיבות החי"ר.

בנוסף, על פי הדיווח, כוכבי מתכנן לצייד את כל הלוחמים באמצעי עזר כמו כוונות שישפרו את האפקטיביות של הירי באופן מהותי. בנוסף, הורה הרמטכ”ל להסיט 100 מיליון שקלים כדי להשלים פיתוח אינטרנט מבצעי, שיאפשר לכוחות הלוחמים על הקרקע להיות בקשר עם הכוחות המסייעים כמו חיל האוויר, שיוכל לתקשר ישירות עם מפקד הצוות בשטח כדי לתאם תקיפה מדויקת וגם למנוע אש ידידותית על כוחות צה"ל.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום