הביטקוין יגיע ל-50 אלף דולר? ההימור הפרוע של סוחרי האופציות

עסקאות אולטרה-שוריות בוצעו בשבועות האחרונים בשוק האופציות על הביטקוין, לאחר שהמטבע הדיגיטלי זינק יותר מ-130% מתחילת 2019 ומחירו נע כיום סביב 8,600 דולר • הסוחרים בשוק מזהירים שהמסחר בנגזרים, הכרוך בסיכון גבוה, אינו מתאים לכל משקיע

כלכלי 3.6.2019 | 22:58

pixabay

כשהביטקוין מתאושש מהשפל שאליו ירד בחורף האחרון, כמה סוחרים בקצה הלא-שגרתי של שוק המטבעות הקריפטוגרפיים מהמרים שמחירו של המטבע הדיגיטלי המוביל יכול להגיע ל-50 אלף דולר - מחיר יותר מכפול מהשיא ההיסטורי שקבע הביטקוין בדצמבר 2017, כשקדחת הביטקוין היתה בשיאה.

עסקאות אולטרה-שוריות בוצעו בשבועות האחרונים באופציות על הביטקוין. הן נעשו לאחר שהמטבע הדיגיטלי זינק יותר מ-130% מתחילת 2019, כשבתחילת השבוע הנוכחי נע שער ה-BTC  סביב של 8,600 דולר.

משקיעים רבים התרחקו מהביטקוין אחרי שמחירו קרס ביותר מ-70% ב-2018. המספר הקטן יחסית של ההימורים האופטימיים עד כדי טירוף באופציות על הביטקוין כמובן לא אומר שהעליות האחרונות בשער המטבע יימשכו.

בזירת המסחר LedgerX בניו יורק, שבה נסחרים נגזרי ביטקוין, רכש ב-23 במאי סוחר לא מזוהה 30 אופציות Call, שנותנות לו את הזכות לקנות ביטקוין ב-50 אלף דולר ליחידה עד יוני 2020, כשהן פוקעות. הקונה הוציא 4,500 דולר על האופציות, לפי רשומות המסחר.

הסוחר הזה יפסיד את כל כספו אם שער הביטקוין לא יגיע ל-50 אלף דולר, מחיר המימוש של האופציה, או אם הוא יחזיק בחוזים עד למועד פקיעתם. אבל במקרה חסר התקדים שבו מחיר הביטקוין אכן יעלה מעל ל-50 אלף דולר, הוא יוכל לגרוף רווחים גדולים, הרבה יותר מהרווח שהיה עושה מקניית והחזקת ביטקוין באופן רגיל.

העסקה הזאת זעירה במונחי שוק הביטקוין, שבו מחליפים ידיים מטבעות דיגיטליים בשווי של מיליארדי דולרים מדי יום. ואולם, היא ראויה לציון מכיוון ש-LedgerX לא ראתה מסחר באופציות Call ברמה של 50 אלף דולר כבר יותר מחצי שנה, לדברי ג'ותיקה צ'ו, מנכ"לית החברה ואחת ממייסדיה. לדבריה, בחודש מאי היה מסחר באופציות Call על הביטקוין במחירי מימוש של 25 אלף דולר.

ביום חמישי שעבר, סוחר אחד או יותר בבורסת הנגזרים Deribit באמסטרדם התחיל לקנות אופציות Call על הביטקוין במחיר מימוש של יותר מ-36 אלף דולר. זו היתה הפעם הראשונה זה חודשים שמישהו סחר באופציות בבורסה הזו במחירים כאלה, לפי האנליסטים של חברת Skew הבריטית, המתמחה בנגזרי ביטקוין.

בשיאה של בועת הביטקוין בדצמבר 2017, רכש סוחר ב-LedgerX אופציות Call על הביטקוין בכמעט מיליון דולר, במחיר מימוש של 50 אלף דולר. האופציות האלה היו חסרות ערך כשהן פקעו בדצמבר 2018. ארי פול, מנהל ההשקעות הראשי של קרן הגידור לנכסי קריפטו BlockTower Capital, זיהה את עצמו כאותו סוחר מאחורי הקנייה במיליון דולר ב-2017.

לדבריו, הוא קנה את האופציות במסגרת עסקה רחבה יותר, שהיתה רווחית באופן צנוע בסך הכל. פול הזהיר שמסחר באופציות ביטקוין אינו מתאים לכל אחד. "הייתי בהחלט מזהיר את מי שאינם אנשי מקצוע ממסחר באופציות", אמר.

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום