בין מצטייני העירייה: מחלק הקפה בכותל המערבי

ברשימת מצטייני עיריית ירושלים בולט ר' דוד וייסנשטרן, שבמסירות רבה מידי יום, מרווה את צמאונם של המוני העולים לכותל המערבי לפנות בוקר, בכוס קפה או תה

חדשות בארץ 3.6.2019 | 13:54

באדיבות המצלם

מידי שנה מצדיעה עיריית ירושלים לכוחות החירום והביטחון המצטיינים, המשרתים את העם ואת תושבי העיר. בטקס שיתקיים לאחר חג השבועות, יוענקו פרסי ותעודות הוקרה לעשרה מתושבי העיר, בהם שוטרים, אנשי מד"א, כיבוי אש, חיילי המחוז, נציגי אגף חירום וביטחון, אנשי איחוד והצלה וזק"א שתורמים לשיפור הביטחון ואיכות החיים בעיר, אך ברשימה היוקרתית בולטת דמות חרדית ייחודית.

אם התפללתם ב-18 השנים האחרונות תפילת וותיקין בכותל המערבי, לבטח נתקלתם בר' דוד וייסנשטרן, שבמסירות רבה מידי יום, מרווה את צמאונם של המוני העולים לכותל המערבי לפנות בוקר, בכוס קפה או תה לבחירתם.

הרב וייסנשטרן בן ה-72, הוא תושב שכונת "גבעת שאול", דור שמיני לבוני ירושלים. את ההוקרה הוא מקבל על כך שהיה מראשוני המתנדבים בארגון זק"א מאז היווסדו ועד היום, במשך כ-30 שנה הוא מתנדב באירועי שגרה וחירום המטופלים ע"י ארגון זק"א בבירה.

במהלך השנים, יצא ר' דוד לאירועים קשים ומורכבים, אסונות, פיגועים, מקריי מוות בלתי טבעיים, תאונות דרכים ואיתור נעדרים. למרות הוותק והשנים הרבות שצבר דוד בארגון - הוא יוצא לכל אירוע עם אנרגיות וכוחות מחודשים כשהוא דואג במסירות למטופלים ומסייע למשפחות ברגעים הקשים ביותר, ובעיקר דואג עם אוזן קשבת לחבריו המתנדבים - מכל הלב.

ר' דוד, מתנדב בזמנים לא זמנים, בימי חול, שבתות וחגים, על חשבון שעותיו עם המשפחה והילדים ועל חשבון שעות עבודה יקרות. ההתנדבות זורמת בדמו, והוא הוריש אותה גם לילדיו ונכדיו. 4 מבניו ונכדיו, מתנדבים יחד עם ר' דוד בזק"א ברחבי הארץ, בהם מנכ"ל הארגון דובי וייסנשטרן, כשמול עיניהם עומדת המטרה החשובה "להציל את מה שניתן, ולכבד את מה שנותר".

בנוסף להתנדבות רבת השנים בזק"א, ב-18 השנים האחרונות הוא ורעייתו עומדים בקראוון העומד לרשותם בכותל המערבי, ומכינים מידי בוקר קפה ועוגות וכן שתיה קרה לעמך בית ישראל, החל מהשעה 4:00 לפנות בוקר ועד השעה 8:00. מזה 18 שנה שר' דוד הקים את המפעל העצום הזה, המחלק אלפי כוסות קפה שוקו ותה, מידי יום ביומו, חורף וקיץ, יום וליל לא ישבות ממלאכתו.

מצטיינים נוספים שנבחרו על ידי העירייה, הם רס"ר אסף צור ורב כבאי דניאל דסה, שהצילו את חייהם של שני אזרחים שנלכדו בדירה בוערת בשכונת מאה שערים. בתאריך ט"ו באב תשע"ח, הוזנקו לוחמי האש מתחנת כבאות והצלה "הלאום" לשריפה בבניין בשכונת מאה שערים. לוחמי האש שהגיעו למקום הבחינו בשריפה מתפתחת בבניין, בלהבות הבוקעות מדירה בקומה הראשונה בבניין, ובאישה מבוגרת הלכודה בלהבות בבית כשהיא עומדת בחלון הבית מאחורי סורגים וזועקת לעזרה בשארית כוחותיה.

מפקד הצוות רס"ר אסף צור ולוחם האש רב כבאי דניאל דסה, חתכו במהירות את הסורגים הכבדים, זינקו לתוך הבית שבער בעוצמה, חילצו את הלכודה במהירות לטיפול רפואי של אנשי הרפואה במקום, ומיד המשיכו בסריקות בתוך הבית הבוער בכדי לאתר לכודים נוספים. זמן קצר לאחר תחילת הסריקות בבית הבוער, איתרו אסף ודניאל, אדם כבן 30 שהוא שוכב בפינת אחד החדרים במבנה ללא הכרה, תוך כדי פעולות מצילות חיים, חילצו אסף ודניאל את האדם מהדירה הלוהטת, והעבירו אותו להמשך טיפול רפואי. בפעילותם המקצועית, המהירה והאמיצה, הצילו רס"ר אסף צור ורב כבאי דניאל דסה את חייהם של הדיירים שנלכדו בלהבות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום