פרשת במדבר תשע"ט, פסטיבל יין לבן.

מדור שבועי מרתק באדיבות מומחה היינות שרגא גבהרד | והשבוע: פסטיבל יין לבן 2019

יין ואלכוהול 31.5.2019 | 00:00

פרשת במדבר תשע"ט, פסטיבל יין לבן 2019

פרשת השבוע מתארת מיפקד, ומדגישה שהוא נערך באופן של איש על מחנהו, על דגלו ולמשפחותיו. כלומר: לא רצו רק לדעת כמה יהודים יש, אלא כיצד הם מחולקים, מהמשפחה המצומצמת, אל המשפחה המורחבת, משם אל השבט ואחר כך סיכום השבטים. על תמונה זו אומר המדרש: "הביאו ספר יוחסין שלכם". מה הפירוש?

אם בצילום מהאוויר רואים חצי מיליון יהודים במירון בל"ג בעומר, אפשר לומר לאברהם אבינו: "זה הילדים שלך", זה לא עובדים זרים. מה ההוכחה? יש לנו יחוס. כל אחד מכיר את הוריו, את הורי הוריו, ואת ההורים שלהם. כך אנו מסודרים בשרשרת הדורות מאז יציאת מצרים. המיפקד זקוק לספר יוחסין, כי אבנים סופרים בערך, יהודים סופרים אחד אחד בדקדקנות.

אל שערי היקב  מגיעה משאית ישר מהכרם, לא סופרים ענבים, כמו כן לא סופרים אשכולות, ואפילו לא ק"ג, אלא זה נמדד בטונות. נכנסת משאית עם 14 טון סחורה. מזה לא  יצא 8 טון  מיץ ענבים, אלא 10,000 בקבוקי יין. ענבים לא סופרים, יין כן סופרים! אבל זה בתנאי שייצא יין טוב, שאם לא כן, הוא יישאר במיכל גדול ואטום לצרכים צדדיים. יין לא משובח 'לא סופרים אותו'. תרשו לי משחק מילים קטן, הַסֻּפֶּר כן סֹפֵר, אבל לא בדיוק, וזה הסיבה של מבצעים, 5 במאה וכדומה.

השבוע, ובכלל כל התקופה הקרובה, לקראת חג השבועות יש הרבה אירועי יין שהיקבים עושים, אבל הגדול שבהם נקרא"פסטיבל White יין לבן על הים" יש שם המון יינות לא נספור בדיוק כמה (כ 150) ובעבור כמה עשרות שקלים מקבלים כרטיס כניסה ואפשר לטעום מהמבחר הרב, וכך לדעת ולכוון ליין המועדף והמתאים לשולחן השבת והחג.

לחיים ושבת שלום

שרגא גבהרד – יועץ בתחום הכשרותי והמקצועי ביין, סדנאות יין וסיורי יקבים: 052-6176201.
http://kosher-wine.co.il

לפרטים על הפסטיבל

הרצאה ייחודית, מעניינת וטעימה."כשרות היין" "חשיבות היין". "יין בתורה". "תהליך עשיית היין". "איך מתאימים וטועמים יין". "נזקים בכרמים ויקבים" ועוד מגוון נושאים רבים ומעניינים, מלווה בטעימת יינות. מתאים לכל ציבור, לפרטים נוספים לחצו כאן

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום