עונש על הבלונים: צמצום מרחב הדיג

בעקבות המשך טרור ההצתות מעזה והפרחת הבלונים שגרמו לכ-11 שרפות ביממה האחרונה, מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע על צמצום מרחב הדייג לטווח של עד 10 מיילים ימיים

חרבות ברזל 22.5.2019 | 23:03

דייגים בעזה, ארכיון | פלאש 90

בעקבות המשך שיגור בלוני התבערה מרצועת עזה לשטח ישראל - מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע הערב (רביעי) על צמצום מרחב הדייג כאקט של ענישה - "עד להודעה חדשה". זאת, לאחר שבמהלך היום פרצו לפחות 11 שרפות ברחבי העוטף כתוצאה משיגור של בלוני תבערה.

ב‏הודעה שפרסם המתאם אלוף כמיל אבו רוקון הוא הודיע כי ישראל החליטה לצמצם את מרחב הדייג לטווח של עד 10 מיילים ימיים והסביר כי "ההחלטה התקבלה בעקבות הפרחת בלוני תבערה ברצועת עזה לעבר שטח ישראל".

אתמול בבוקר הודיעה ישראל שהחליטה להרחיב את מרחב הדייג ל-15 מיילים ימיים, "כדי למנוע הדרדרות במצב ההומניטרי". בהודעה שפרסם אלוף אבו רוקון הוא הדגיש, כפי שעשה בפעם הקודמת, כי מימוש הצעד מותנה בכך "שהדייגים בעזה יכבדו את ההסכמות". בנוסף הבהיר: לא תתאפשר חריגה מהטווחים שסוכמו, "וכל חריגה תטופל בהתאם על ידי כוחות הביטחון".

רק שלשום נחשפו במהדורה המרכזית פרטי ההבנות של ישראל וחמאס, שהושגו בתיווכן של מצרים והאו"ם לאחר סבב הלחימה האחרון בדרום. ארגון הטרור הסכים בין היתר להפסיק את האירועים האלימים על הגדר, לשמור על המרחב הביטחוני, 300 מטרים מהגדר וכן להפסיק את העימותים הליליים באזור הגבול והמשטים לאזור החוף.

ישראל מצידה הסכימה - כפי שהודיע הבוקר מתאם פעולות הממשלה בשטחים - להרחיב את מרחב הדייג ל-15 מיילים ימיים, לקדם העסקה יזומה של האו"ם, להעביר תרופות וסיוע אזרחי וכן לפתוח במשא ומתן על חשמל, מעברים, בריאות וכספים.

ההבנות בין ירושלים ועזה אמורות להתקיים למשך חצי שנה: אם יצליחו לשמור על הכללים - שהפלסטינים דורשים קצב מהיר ליישומם - יחל הדיון על הפרק היותר בעייתי בהבנות, השבת לוחמי צה"ל שנפלו בעזה ומוחזקים שם ושני האזרחים הנוספים שמוחזקים ברצועה.

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום