כך יו"ר ש"ס אריה דרעי מתכוון להסתער על 'מצוקת הדיור'

במסגרת המו"מ בין ש"ס והליכוד סוכם כי יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי יקבל לידיו את מנהל התכנון והוועדות המחוזיות, וזאת בכדי לנסות ולמצוא פתרונות למצוקת הדיור - בפרט זו החרדית

פוליטי 22.5.2019 | 14:17

דוד כהן, פלאש 90

פרסום ראשון: יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי יקבל לידיו את מנהל התכנון והוועדות המחוזיות במסגרת תפקידו כשר הפנים, בכדי לנסות ולמצוא פתרונות למצוקת הדיור, בפרט בציבור החרדי, כך נודע ל'כיכר השבת'.

ל"כיכר השבת" נודע כי במסגרת המשא ומתן הקואליציוני בין ש"ס ל'ליכוד', הגיעו הצדדים להסכמות ראשוניות על כך שמנהל התכנון והוועדות המחוזיות יחזרו לידיו של שר הפנים, זאת לאחר שבקדנציה הקודמת הם הועברו לידיו של שר האוצר משה כחלון.

לדברי גורם המעורה בנושא: "זה ישפיע עלינו כציבור חרדי. אתה זה שמתווה מדיניות. כל ראש עיר זקוק למנהל התכנון, וועדה מחוזית ומנהל התכנון - כך שהוא יצטרך לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם הציבור החרדי".

בכיר בש"ס הסביר ל"כיכר השבת": "היום יכול לבוא ראש עיר ולהחליט על בנייה של 30 קומות ללא מרפסת סוכה, ולמעשה להגיד 'לא' לחרדים. במצב כזה מנהל התכנון יכול להתערב ולקבוע בנייה של 7 קומות, כדי לאפשר בנייה עבור הציבור החרדי".

"קח את שפיר כדוגמא", אומר הבכיר, "דרעי הכריז על בנייה לחרדים, הכל היה מוסכם. התחלף ראש המועצה, מנהל התכנון לא קידם את הבנייה עם התנאים לחרדים, ולכן זה תקוע. כשאתה שולט במנהל התכנון, מקום כמו שפיר יוצא לדרך במהירות ואתה מתחיל לשווק דירות".

הגורם מחדד ומדגיש: "כיום כשמגיע ראש עיר ומבקש בניה של 20 אלף יחידות דיור, הוא מקבל אישור, למרות שאין בנייה לחרדים. מעתה, כשהמנהל יוחזק בידיים חרדיות, הוא יבין שהוא לא יקבל אישור ללא בנייה לחרדים, הם חייבים להסתדר אתך".

יצוין כי ש"ס ו'יהדות התורה' דורשות את משרד השיכון, מרכיב נוסף בפאזל: "אם התיק יוחזק בש"ס - אז בכלל יש שליטה מלאה, אבל גם אם יוחזק בידי 'יהדות התורה' - העיקר שיהיה בידיים חרדיות. ויתרה מזו, גם אם לבסוף לא נקבל את השיכון - אף גורם לא יוכל להתקדם ללא מנהל התכנון והוא בידיים חרדיות".

יצוין כי בתיק השיכון ישנו אגף בשם 'התחדשות עירונית', אגף שאחראי על בנייה חדשה במקום המבנים הישנים: "תבין, שכונה כמו 'שמואל הנביא' בירושלים, אפשר דרך התוכנית הזו לבנות מאות יחידות דיור לציבור החרדי".

"הציבור החרדי יפסיק לעמוד כעני בפתח", מסכם הבכיר, "מעתה כולם יצטרכו להסתדר עם הציבור החרדי, נקווה שזה מה שיסייע דרמטית למצוקת הדיור החרדית".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום