דרמה במחלבה השלישית: המנכ"ל סיים את תפקידו 

לאחר המעבר לכשרות העדה: מנהל המחלבה של טרה יסיים את תפקידו אחרי שלוש וחצי שנים לאחר שהפסדיה העמיקו כך פורסם ב'כלכליסט'. את מקומו יתפוס מנכ"ל נביעות לשעבר יהודה פורטה

כלכלי 21.5.2019 | 12:09

המעבר לכשרות העדה עזר? טל רבן במכירת חמץ למשגיחי העדה החרדית צילום: יח"צ


בעיתון 'כלכליסט' נחשף הבוקר (שלישי) על דרמה במחלבה השלישית בגודלה בישראל: טל רבן, מנכ"ל טרה מקבוצת החברה המרכזית למשקאות (קוקה־קולה ישראל), סיים את תפקידו כמנ"כל החברה. 

על פי הפרסום ברקע הדברים עומדים ההפסדים הגדלים של המחלבה בשנתיים האחרונות. על פי הדיווח ב'כלכליסט' מי שיחליך את רבן יוחלף כמנכ"ל טרה בידי יהודה פורטה, בעבר מנכ"ל נביעות וכיום מנכ"ל יצרנית האריזות אמרז שהחברה המרכזית שותפה בה. רבן, שמועסק בקבוצה זה 25 שנה, יעבור לשמר כאחראי על פיתוח עסקי וחדשנות ויוכפף ישירות לנשיא הקבוצה יורם שגיא.

בעולם הכשרות מדובר גם בדרמה של ממש שכן לפני למעלה משנה סוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים' על העברת כשרות טרה מבד"ץ אגודת ישראל לכשרות בד"ץ 'העדה החרדית'. 

על פי נתוני סטורנקסט, בשלושת החודשים הראשונים של השנה נפלו מכירות טרה ב־7.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד בשעה שמכירות שוק החלב כולו דווקא עלו בכ־3%. חולשה זו הושפעה מאובדן מכירות בשורה של קטגוריות מוצר משמעותיות ובראשן החמאה, על רקע החלטת טרה לצמצם ייצור חמאה לשוק הקמעונאי בעקבות אי העלאת מחירי המוצרים המפוקחים.

ב'כלכליסט' דווח כי במהלך כהונתו כמנכ"ל טרה נכנסה המחלבה לראשונה לשוק החרדי תוך עימות מול תנובה ששולטת במגזר זה, מה שנראה שכשרות 'העדה' לא ממש עזרה לצמיחה במגזר החרדי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום