גרינבלט: 'תכנית המאה' היא לא רק כלכלית

השליח המיוחד למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט דחה את טענות הפלסטינים כי תכנית טראמפ החדשה היא רק כלכלית וטען כי מדובר בשני שלבים בתכנית, האחד כלכלי והשני פוליטי

מדיני 21.5.2019 | 07:58

ארכיון | חיים צח, לע"מ

שליח ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, דחה הלילה בחשבון הטוויטר שלו את הטענות לפיהם תכנית השלום של ממשל טראמפ היא כלכלית בלבד.

"לאלה שטוענים שהחזון שלנו כולל רק שלום כלכלי: היינו ברורים כי החזון הכלכלי שאנו מציגים לא יכול להתקיים ללא המרכיב הפוליטי, והמרכיב הפוליטי אינו יכול להצליח ללא הכלכלי. אל תאמינו לשמועות שהתוכנית היא רק כלכלית. היא לא", כתב גרינבלט.

הפלסטינים חוששים מאד מתכניתו של טראמפ והם מפגינים את חוסר שביעות רצונם עוד בטרם פורסמו פרטי התכנית. אתמול הבהירה הרשות הפלסטינית כי לא תשתתף בכינוס הכלכלי שמארגנת ארה"ב בבחריין כחלק ראשון מתוך 'עסקת המאה' שתוצג בקרוב.

שר ההסברה הפלסטיני, נאביל אבו רודיינה, טען כי מדובר במפגש חסר משמעות שהוא חלק מתכנית חסרת משמעות, כלשונו.

"הסכם כלכלי, שאין בצידו שום דיון פוליטי, ייכשל כישלון חרוץ. לא נקבל שום הצעה שלא תכלול כבסיס הקמה של מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים", הצהיר אבו רודיינה.

הסדנה תתקיים בבחריין ב-25 וב-26 ביוני, בהשתתפו שרי האוצר של מדינות האזור שאליהם יצטרפו בכירים במערכת הכלכלית העולמית. את הכנס יובילו יועצו הבכיר וחתנו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, והשליח המיוחד למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט.

על פי הדיווחים טראמפ מתכנן קיום הסדנה לעידוד השקעות ברשות הפלסטינית, בעזה ובאזור כשלב ראשון בתוכנית. בכנס לא מתוכננים כלל דיונים בסוגיות הליבה. לא ידברו בו על מדינה פלסטינית, על גבולות או על פליטים. בשל כך גם לא יוזמנו דרגים פוליטיים בדמות שרי חוץ, אלא רק שרים העוסקים בנושאים כלכליים.

כפי שהבהיר גרינבלט, האמריקנים סבורים שיש לעשות את שני הצעדים במקביל, הכלכלי והפוליטי והתנגדות הפלסטינים למהלך מוכיחה שוב שהם אינם מעוניינים לתת שום צ'אנס להסכם עם ישראל ולהתקדמות בנושא.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום