לפיד קרא לליברמן להקים ממשלה חלופית - וטעה בחישוב

ח"כ יאיר לפיד פנה לקול הרוסי והציע לאביגדור ליברמן לא להצטרף לממשלת הליכוד, ולחתום בעוד מספר חודשים עם 'כחול לבן' • הבעיה: למרות 55 הקולות שהבטיח, לא יצליחו להשיג רוב

פוליטי 16.5.2019 | 10:58

פלאש 90

על רקע הקשיים בהרכבת הקואליציה על ידי 'הליכוד', קורא היום (חמישי) ח"כ יאיר לפיד ליו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן להקים ממשלה חלופית עם סיעת 'כחול לבן'.

בראיון לרדיו רק"ע, בתכנית הפונה לקהל היעד הרוסי, התייחס לפיד לחילוקי הדעות וההבדלים המשמעותיים בין ישראל ביתנו והליכוד במשא ומתן הקואליציוני.

לדברי לפיד, "אם ליברמן יכנס לממשלה הוא יצטרך להתפשר על הפנסיות ושוב הציבור הרוסי לא יקבל כלום. אם יחכה כמה חודשים הוא מקבל מאתנו 55 אצבעות בטוחות כדי להעלות את הפנסיות לגודל שהבטיח. יחד איתו יש לנו 61 קולות. רוב מלא-מלא".

קיימת רק בעיה אחת: גם אם לפיד יצליח לגייס 55 אצבעות כהבטחתו, ישראל ביתנו סיימה את מערכת הבחירות עם 5 מנדטים בלבד.

בלי ליב"ה, כל ילד יודע שהתוצאה תהיה 60 מנדטים, ולא 61 קולות - כך שלא תהיה ממשלה עם "רוב מלא-מלא" כלשון לפיד, גם אם התרחיש הזה יתממש.

יצוין כי ביום שלישי השבוע, נשא דברים ח"כ ישראל אייכלר במליאת הכנסת, וטען כי "איווט ליברמן מנסה לטרפד ממשלה ימנית", ולכן קרא ללכת לבחירות חוזרות.

הבוקר דיווח יובל קרני ב'ידיעות אחרונות' בשם גורמים בכירים בליכוד כי ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן ברצינות את האפשרות להקים קואליציה זמנית של 60 ח"כים, ללא אביגדור ליברמן.

בכתבה צוטטו גורמים בכירים בליכוד, שאמרו כי נתניהו וצוות המשא ומתן מתקשים לפענח את אופן התנהלותו של ליברמן. "נראה כי הוא מחפש אליבי למה לא להיכנס לממשלה", אמרו הגורמים.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום