בנאומו הראשון: פינדרוס תקף את לפיד "אפשר לחיות פה ביחד"

לראשונה מאז נבחר, עלה חבר הכנסת יצחק פינדרוס לנאום מעל דוכן הנואמים והתייחס לפולמוס ארוך השנים סביב הקמת המדינה וזכות עם ישראל עליה • פינדרוס אמר, "כמו היום שמרגישים אחרי תוצאות הבחירות גנבו להם את המדינה, אפשר לצאת מהשיח הזה. יכולים להיות כאן ולהצליח"

פוליטי 15.5.2019 | 14:18

יונתן זינדל, פלאש 90

במסגרת יום מיוחד שציונו היום (רביעי) לזכרו של הרצל, עלה ח"כ יצחק פינדרוס לנאום לראשונה מעל דוכן הכנסת וניצל את הבמה להעביר מסר מפייס בעקבות ההסתה שמוביל יאיר לפיד בתקופה האחרונה.

בפתח נאומו התייחס פינדרוס לדברים שאמרו קודמיו על הקמת ארץ ישראל על ידי הרצל שכביכול חזה את המדינה, "העלייה לארץ החלה שנים לפני הרצל, היו תלמידי הבעל שם טוב קודם הרצל, הייתה רעידת האדמה המפורסמת בצפת, וכשהתנועה הציונית התכנסה בברזל היו פה 60,000 יהודים", אמר.

פינדרוס הוסיף "הוויכוח האם זכותינו על הארץ היא זכות לאומית או זכות דתית מתנהלת כבר מאה שנה, האם הזכות היא של התנ"ך מתנהל כבר 100 שנה. פינדרוס הוסיף, "בא נאמר את האמת, אחרי מאה שנות ויכוח - שתי התנועות הצליחו; קם לו צבא, קמה לה מדינת ישראל וגם עולם התורה העולם הדתי והערכי קם ועומד ונמצא כאו אחד מול השני".

חבר הכנסת פנה במסר מפייס לשותפיו שאמר כי, "יש שתי אופציות: להמשיך לנהל את הוויכוח או להבין שאנחנו שנינו כאן ולא לנסות להמשיך את אותן ויכוח שהחל אז ונמשך מאה שנה. גם סבותי הרגישו אז שגנבו להם את המדינה", רמז פינדרוס על התלונות של ׳כחול לבן׳ שלדבריו "כמו היום שמרגישים אחרי תוצאות הבחירות גנבו להם את המדינה, אפשר לצאת מהשיח הזה - לא גנבו דבר שנינו יכולים להיות כאן ולהצליח".

פינדרוס פנה במהלך נאומו ליאיר לפיד והשיב לו על דבריו כנגד ראש הממשלה נתניהו. "אני מבין מהנאום הקודם (יאיר לפיד א.ק.) כי הרצל היה בעד אקטביזם שיפוטי", לדבריו "אפשר להבין שהייתה לו דעה מאוד ברורה בעניין הזה והוא חשב שמי שצריך להיות הסולטן הטורקי זה נשיא בית המשפט העליון ולא הכנסת - הריבון צריך להיות בית המשפט העליון ולא הכנסת".

"כנראה שיש עוד ויכוח בנינו להרצל", אמר פינדרוס. שהוסיף כי "בסופו של דבר - אין סולטן טורקי, כמו שבית המשפט העליון יכל במשך עשרים שנה ליטול לעצמו סמכויות - מה לעשות גם כאן 120 חברי הכנסת יכולים לקום בבוקר ולהחליט שיש עוד כמה סמכויות שהם רוצים לקחת לעצמם חזרה".

את נאומו סיים פינדרוס ואמר לחבריו בכנסת "אחרי 100 שנה, שנינו הצלחנו. כולנו בעם אחד נמצאים כאן, זה אחריות משותפת להמשיך להצליח ולשגשג כאן".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום