אשכנזי מסית: "לא עובדים ולא משלמים מיסים"

הוא רק בראשית דרכו הפוליטית וכבר בנאום הראשון שלו הוא נתן לנו להבין מי האיש ומה הן השקפותיו. אמרו מעתה "יאיר לפיד 2", אולם פחות תקיף, יותר נינוח

פוליטי 14.5.2019 | 20:09

הדס פרוש, פלאש 90

בנאום הבכורה שלו כחבר כנסת, בחר הרמטכ"ל לשעבר ומס' 4 ב'כחול לבן' ח"כ גבי אשכנזי לחבור ליאיר לפיד ולהסית נגד הציבור החרדי.

בנאום ראשון שנשא אחר הצהריים (שלישי) מעל דוכן הכנסת, אמר אשכנזי, "אם ניתן להצביע על איום ממשי שנשקף למדינה - הוא האיום הפנימי, על אופייה, דמותה, צביונה, לכידותה וחוסנה החברתי. זהו האתגר הגדול שאנחנו ניצבים בפניו", לדבריו, "עלינו לשנות את המציאות לפיה ציבור קטן והולך של צעירים וצעירות, משרת את המדינה בצבא, בקהילה, בשירות לאומי ואזרחי, לומד, עובד, משלם מיסים אבל נושא על כתפיו ציבור גדל והולך של צעירים שלא משרתים, לא עובדים ולא משלמים מיסים".

אמנם אשכנזי, לא נקב במילה "חרדים", אך אין ספק למי כוונו דבריו הלא נכונים, "זה הרסני מבחינה חברתית, פוגע בחוסן הלאומי, ואינו בר קיימא מבחינה כלכלית. בעיניי, הצעירים שלנו הם העתיד של מדינת ישראל, הם הסיפור הבא, ואנחנו צריכים להבטיח עבורם עתיד טוב יותר - מבחינה כלכלית, חברתית וביטחונית. עתיד אחר, עתיד של מדינת יהודית, דמוקרטית, בטוחה וצודקת", כך אשכנזי.

הח"כ החדש הוסיף בנאומו ואמר כי "אנחנו צריכים להבטיח להם השכלה נגישה, לאנשים ששירתו את המדינה, אבל גם לכל האחרים. צריך לפתח אפיקים חדשים ולעודד השכלה גם לחרדים, בני מיעוטים ולכל צעיר וצעירה. עלינו לשנות את המציאות לפיה, לצערי, אפשר לקבוע בהכללה את עתידם של ילד וילדה על פי מקום היוולדם".

בנאומו תקף הרמטכ"ל לשעבר גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מחויבותנו לוודא שראש הממשלה נתניהו לא יצליח להעביר את חבילת החוקים האנטי דמוקרטים שלו, וליצור לעצמו עיר מקלט. אסור לאפשר בהסכמים הקואליציוניים חסינות לחשודים בפלילים, אף אדם אינו מעל החוק. אף אדם. גם אם הוא ראש הממשלה. לא הכל פוליטיקה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום