הח"כ כינה את הראי"ה 'גזען' - כך הגיבו לו

בנאומו הראשון בכנסת, חולל ח"כ עופר כסיף מהומה כשהגדיר את הגאון רבי אברהם יצחק קוק זצ"ל "גזען" | ח"כ אייכלר מחה בו, חברי כנסת אחרים נטשו את המליאה ויש גם תלונה

פוליטי 14.5.2019 | 20:15

הדס פרוש, פלאש 90

עו"ד איתמר בן גביר, מעוצמה יהודית באיחוד מפלגות הימין, הגיש לוועדת האתיקה תלונה נגד עופר כסיף, שביזה בנאומו הראשון בכנסת את הרב אברהם יצחק הכהן קוק.

בנאומו אמר ח"כ כסיף בין היתר כי "משנתו (של הרב קוק) נגועה היתה מיסודה בתורת גזע מבישה", עפ"ל.

סגן היו"ר המנהל את המליאה ח"כ אייכלר מחה בו ואמר, "אפילו חבר כנסת ערבי לא היה מתבטא כך".

ח"כ הרב רפי פרץ, יושב ראש הבית היהודי, שנטש את האולם במחאה על דבריו מסר: "לפני מספר דקות יצאתי במחאה מאולם מליאת הכנסת לאחר שח"כ עופר כסיף כינה את הרב קוק זצ"ל גזען".

לדברי פרץ, "הרב קוק היה מגדולי הדורות האחרונים שקמו לנו ואבי תורת ארץ ישראל. אחד מהאורות הגדולים שאנחנו זוכים ללמוד מתורתו עמוקה את הקשר הנצחי שלנו לארץ ישראל, לכבוד האדם ולמחויבות שלנו לתורת ישראל. לקרוא לרב קוק גזען זו בורות ובושה".

חבר הכנסת מוטי יוגב, מספר 3 ברשימת איחוד מפלגות הימין, ויוזם החוק להנצחת הרב קוק בכנסת הקודמת, קורא להעבירו בכנסת הנוכחית ומגבה את יציאתו של הרב רפי פרץ מאולם המליאה.

"אילולא נאורות בית המשפט העליון, עופר כסיף כלל לא היה נבחר לכנסת. ביזוי גדולי ישראל מוטל לפתחם של שופטי בית המשפט העליון. הרב קוק מגדולי חכמי ישראל בדורות האחרונים, אוהב עם ואדם", הוא אמר.

"לא נעבור על כך בשתיקה. סור מרע, כפי שעשה ח"כ הרב פרץ, בכוונתי להחרים את עופר כסיף עד שיסולק ממשכן הכנסת. עשה טוב, נדרוש להעביר את חוק הנצחת הרב קוק, אותו הגשתי בכנסת הקודמת", הכריז.

בתלונתו כתב עו"ד בן גביר כי "מעבר לבורות שכסיף מגלה, ומעבר לעובדה שאדם כמוהו לא ראוי לתואר ד"ר וכדאי לו לקרוא ספר של הרב קוק לפני שהוא פוצה את פיו, הרי שעצם העובדה שכסיף מרשה לעצמו לבזות את אחד מגדולי הרבנים החשובים שהיו לנו במהלך הדורות ושהרבה בזכותו אנחנו כאן, היא בבחינת התנהגות שאינה הולמת חבר כנסת".

"להבדיל אלף אלפי הבדלות כסיף לא היה מעז לתקוף מעל דוכן הכנסת איש דת מוסלמי או נוצרי והפגיעה במורנו ורבנו, הרב קוק, היא צעד שאסור לשתוק עליו ועל וועדת האתיקה להתערב ולהעניש את כסיף", הוא הוסיף.

בן גביר גם מזכיר שהוא היה הראשון שביקש לפסול את כסיף, אך בית המשפט העליון הגן על כסיף ועל יתר הנציגים הערבים בכנסת.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום