זינוק: הביטקוין חצה את רף 8,000 הדולר

הביטקוין בשיא של כל הזמנים: חצה את רף ה-8,000 דולר • במקביל נרשמת עליה של כלל שוק מטבעות הקריפטו • האם זה קשור למלחמת הסחר החדשה?

כלכלי 14.5.2019 | 19:37

pixabay

המטבע הווירטאלית הפופולארית הביטקוין –  הוספדה כבר על ידי גדולי מומחי הכלכלה העולמית, החל ממומחי "הכלכלה הישנה", ועד ילדי הפלא שעשו מיליונים דרך מטבעות הקריפטו. כשלכולם אותה הטענה: גם אם יש ערך לשוק הקריפטו, הרי שהוא טמון במטבעות הדיגיטליים האחרים. הביטקוין, כך הם אמרו – מיצה את עצמו לגמרי.

ואכן, תחילת שנת 2019 הייתה רעה מאוד מהבחינה תדמיתית ומהבחינה פרקטית עבור הביטקוין, שהתחיל את השנה עם ערך של פחות מ-4,000 דולר לביטקוין בודד.

אך בימים האחרונים נראה, שלמרות הסערה הכלכלית העולמית – רוח חדשה מתחילה לנשוב במפרשי הביטקוין, והוא עולה ועולה ולא מפסיק לעלות. היום (שלישי) בסביבות השעה 11 בבוקר שעון ישראל, הגיע הביטקוין לערך של למעלה מ-8,200 דולר ליחידה, ונכון לסביבות השעה 18:30 ערכו ירד מעט והוא עומד על כ-8,086 דולר.

בכך, משלים הביטקוין עליה של יותר מ-100% בערכו מתחילת שנת 2019, אותה התחיל כאמור עם ערך של פחות מ-4000 דולר.

עליה תדמיתית

למה זה קורה ולמה דווקא עכשיו?

ישנן מספר סיבות לדבר:

ראשית, הערך התדמיתי של הביטקוין בעליה. זו גם הסיבה שבשבוע שעבר, כפי שפורסם ב'ביזנעס', נגנבו מטבעות ביטקוין בשווי של יותר מ-40 מיליון דולר. הגניבה נעשתה ע"י פצחנים (האקרים), וסביר להניח שאם המטבע לא היה כל כך פופולארי, הם לא היו משקיעים זמן בלנסות לפרוץ את הארנקים הדיגיטליים בהם היה מאוחסן. הביטקוינים שנגנבו, כ-7,000 במספר, נשדדו מפלטפורמת המסחר ביננס, שהשביתה את המערכת שלה מיד לאחר הפריצה, לאור החשש מפריצות נוספות. ושלא תהיו מודאגים, ביננס הודיעה כי תפצה את כל המשתמשים שכספם נגנב.

ולא רק הביטקוין בעליה. גם המטבעות הדיגיטליים האחרים, לייטקוין, אתריום, ביטקוין קאש וזי-קאש, נמצאים אף הם בעליה בימים האחרונים, יוצא דופן לטובה הוא המטבע הדיגיטלי ריפל, שרשם עליה של למעלה מ-20% ביממה האחרונה. אם כי יצויין, שכעת לאחר העלייה ערכו עומד על כ-40 סנט כך שלא מדובר בחדשה מרעישה במיוחד.

העלייה בערכי המטבעות הדיגיטליים – מתרחשת דווקא בימים אלו, בהם הבורסות נצבעות בצבעים אדומים, לאור מלחמת הסחר של ארה"ב וסין, והמכסים ההדדיים שלא תורמים יותר מדי לאזרחי שתי המדינות בעלות הכלכלות החזקות בעולם. הדבר גורם למשקיעים לחפש אפיקי השקעה אחרים, שאינם נמדדים בכסף הרגיל שערכו נקבע ע"י המדינות השונות וע"י חוזק השוק שלהן, אלא דווקא להשקיע במטבעות דיגיטליים, שאינם כפופים למדינה כלשהיא, ולגחמותיהם של מנהיגים בלתי צפויים.

כך למשל, חברת פידליטי, אחת הקרנות להשקעות הגדולות ביותר בארה"ב, הודיעה כי תאפשר למנהלי ההשקעות הפועלים תחת הפלטפורמה שלה לנהל גם תיקים עם מטבעות דיגיטליים. כמובן שלא כל אחד יכול לעשות זאת, אלא רק מי שיש לו למעלה משני מיליון דולר בתיק ההשקעות שלו – אך ההחלטה מראה על כך שהמטבע הדיגיטלי נהיה פופולרי יותר ויותר. וכאמור, הדבר מתרחש דווקא בגלל שהעולם הכלכלי מאס בכך שערכי המטבע שלו מתנדנדים בקצבן של מחלוקות פוליטיות קטנות.

קצב כריה מואט = קצב עליה גבוה

סיבה נוספת לעליתו של הביטקוין, היא העובדה שבשנה הבאה עתיד קצב כריית הביטקוין להיות מואט. הדבר אמור לקרות, עקב כך שבשונה מכסף המודפס ע"י בנק ישראל או הבנק המרכזי של ארה"ב, כסף שיכול להיות מודפס ללא הגבלה, הביטקוין לא מונפק לפי רצון או לפי דרישה. הביטקוין בנוי בטכנולוגיה כזו שאינה מאפשרת כריה של מעל סך מסוים של מטבעות. מה שאומר, שבשלב כלשהוא כבר לא יונפקו עוד ביטקוין, כך שעם הזמן ערכו אמור לעלות. זוהי הסיבה, שהעובדה שבשנה הבאה קצב הכרייה של הביטקוין יצטמצם בכמחצית, גורמת לערכו לעלות כבר מעתה, ואף גורמת לתגובת שרשרת המעלה את ערכם של כלל המטבעות הדיגיטליים.

אז האם שווה לכם לפדות את החסכונות או להוציא את הכסף מתחת לבלטות ולקנות ביטקוין?

אז זהו. שאם הייתם עושים זאת בתחילת 2019 סביר להניח שזו הייתה החלטה נבונה. אבל לקנות ביטקוין דווקא כשהוא בערך הגבוה ביותר עבורו? לא בטוח. מה שכן, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהביטקוין היה כבר מספר רב של פעמים 'בערך הגבוה ביותר עבורו', ובכל זאת טיפס משם בקלילות אל פסגות חדשות ולא מוכרות.

הבהרה: המידע הכלול באתר ובכתבה הוא אינפורמטיבי בלבד, ובכל אופן אינו מהווה תחליף לייעוץ השקעות מקצועי, ואין לפעול על פיו.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום