סכנה: יוצאים להתפלל? "זו פצצה מתקתקת"

חז"ל במסכת ברכות אומרים, "לעולם יהא אדם זהיר בתפילת המנחה", ישנם כאלה שלעת שקיעת החמה נמצאים בדרכים ומקיימים את התפילה בשולי כביש סואן, דבר שמסכן אותם ואת הנמצאים ברכב | לאור התרחבות התופעה יש מי שמתריע

חדשות בארץ 14.5.2019 | 17:07

לעולם יהא אדם זהיר... מתנדבים חרדים בזירת תאונה קטלנית צילום: פלאש 90


מכירים את זה? אתם חוזרים מהעבודה לעת ערב, נוהגים בבטחה בכביש הסואן ואז בצידי הדרכים, אתם רואים לא מעט חובשי כיפות עומדים לצד מכוניתם בשולי הכביש ומתפללים לבוראם את תפילת המנחה כמאמר הגמרא במסכת ברכות "לעולם יהא אדם זהיר בתפילת המנחה, שהרי אליהו לא נענה אלא בתפילת המנחה", אולם יש מי שרואה בכך סכנת נפשות ממש.

לאור התרחבות התופעה, הוקמה לפני שלוש שנים על ידי חברת 'נתיבי ישראל', יחידה מיוחדת שתפקידה לאכוף את העניין, לאסוף את המתפללים מצידי הדרכים אל מקום מבטחים. אלא שלדברי ניסים אטיאס, סייר ניידות השירות של 'נתיבי ישראל' (חובש כיפה בעצמו) התופעה מתרחבת והופכת למסוכנת. בראיון שהעניק ל'חדשות 13', הוא אומר, "כל יום רואים אותם. יצא לי לראות מאות נהגים כאלה. כשהמתפלל יורד, הוא משאיר בדרך כלל את אשתו והילדים ברכב, ואם יעבור נהג עם משאית או כל כלי רכב אחר - הם יכולים להיפגע".

לדבריו, "כשאני מתפלל בתפילת מנחה, אני מתפלל לשלום המתפללים - שיחזרו הביתה בשלום".

עינת דהן, מנהלת מערך השירות ב'נתיבי ישראל' הוסיפה ואמרה כי "זו פצצה מתקתקת, ואנחנו עושים את המקסימום כדי להגיע לאותם רכבים".

על פי הנתונים שהוצגו בכתבה, 94 בני אדם מצאו את מותם בחמש השנים האחרונות, בזמן שעמדו בשולי הכביש. 70% מאותן תאונות התרחשו כאשר כלי רכב עצר בשולי הדרך והנפגעים העיקריים היו הולכי רגל שיצאו את רכבם.

יצוין כי על פי חוקי התנועה, עצירה לשם תפילת מנחה - אסורה. שולי הדרך נועדו אך ורק לשם תקלה ברכב שמונעת את המשך הנסיעה וכן לרכבי חירום והצלה שמפלסים דרכם לאירוע חירום.

באגף התנועה עושים רבות בכדי להילחם בתופעה המסוכנת ועל פי הנתונים שהוצגו בערוץ 13', רק בשנת 2018 נרשמו קרוב ל-12 אלף דוחות בגין עבירות תנועה מעין אלו.

יצוין עוד, כי בישראל אין מספיק תחנות ריענון בטוחות לנהגים והתופעה מסכנת אותם בפציעה קשה ועד מוות אכזרי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום