ליברמן: גם אם המו"מ הקואליציוני יתפוצץ - לא נמליץ על גנץ

יו"ר ישראל ביתנו הבהיר בשיחה עם מקורביו כי אינו מתכוון להתפשר בדרישותיו להקמת ממשלה בראשות הליכוד. גורמים בקואליציה לחדשות 13: לאחר התקרבות בין המפלגות - נושא חוק הגיוס פתור

פוליטי 13.5.2019 | 21:44

נועם רבקין פנטון, פלאש 90

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר הערב (שני) בשיחות סגורות כי "גם אם המו"מ הקואליציוני יתפוצץ - לא נמליץ על גנץ" – כך נודע לחדשות 13. דבריו אלה מעידים על רצינותו של ליברמן, שמוקדם יותר היום הבהיר כי לא יתפשר על דרישותיו כדי להיכנס לממשלה.

בתוך כך, גורמים בקואליציה אמרו לחדשות 13 כי נושא חוק הגיוס כבר לא בוער בין הליכוד וישראל ביתנו, מאחר ויש התקרבות בין הצדדים. אמנם טרם התקבל אישור מהמפלגות, אך הטענה היא שיש טיוטה שמציעה פתרון בסוגיה.

במקביל, מישראל ביתנו נמסר הערב כי המפלגה "פועלת להקמת ממשלת ימין במעשים ולא בדיבורים. כל הסעיפים כפי שפירט אותם היום יו״ר המפלגה היו ידועים לכולם לפני הבחירות, במהלך מערכת הבחירות ולאחריהן. עמדת ישראל ביתנו בנושא חמאס, מופיעה בהסכם הקואליציוני עם הליכוד כבר משנת 2009. אין לנו שום כוונה לפוצץ את המשא ומתן אך בו בעת איננו מתכוונים לוותר על העקרונות והעמדות הבסיסיות שלנו. בכל מקרה לא נתמוך בשום מועמד אלטרנטיבי להרכיב את הממשלה לא מתוך הליכוד ולא מחוץ לליכוד".

כאמור, מוקדם יותר היום התייחס ליברמן למו"מ הקואליציוני ולתיק שר הביטחון ואמר: "לא נתפשר על הדרישות שלנו. אני לא מתכוון יותר להיפגש עם איש, הם מכירים את הדרישות. ירצו נהיה, לא ירצו נלך לאופוזיציה". את הדברים אמר בישיבת סיעה בכנסת.

ליברמן התייחס לסערת פינוי חאן אל-אחמר ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הייתה החלטת קבינט לפנות את היישוב. אני לא מוכן להיכנס לתפקיד שר הביטחון כשכל פעם שאני אחליט לפנות את היישובים אחרי שבג"ץ אישר – אי אפשר שכל פעם אני אצטרך אישור של רה"מ שיבטל את ההחלטה שלי".

שר הביטחון לשעבר הוסיף כי "יש עוד כמה דברים שלגביהם הצלחנו להגיע לעמק השווה, כמו חוק עונש מוות מחבלים. הליכוד התחייב תוך חצי שנה לבקש את זה. בנושא עקרונות מדיניות הביטחון יש לנו לא מעט בעיות ויש פערים משמעותיים".

כמו כן, יו"ר ישראל ביתנו התייחס לסבב ההסלמה האחרון ברצועת עזה: "לא שמעתי שום דיון אמיתי על מה בסופו של דבר אנחנו רוצים לראות ברצועה. אי אפשר כל כמה שנים ללכת לעוד מבצע, זה בלתי סביר ובלתי נסבל. עזה לא תיעלם לשום מקום. ישראל לא יכולה להרשות לעצמה זירה גם באגף הצפוני וגם בדרומי". עוד הוסיף כי "אני מתנגד בתוקף להסדרה, אני חושב שהיא טעות".

חדשות 13

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום