לפיד VS נתניהו: "הופך אותנו לטורקיה של ארדואן"

בהיעדרו של היו"ר, כינס יאיר לפיד מסיבת עיתונאים במהלכה ירה חיצי ביקורת לעברו של ראש הממשלה והאשימו כי הוא מעוניין לקדם חוק שיהפוך אותנו לטורקיה של ארדואן

פוליטי 13.5.2019 | 15:56

'בחדרי חרדים'

ללא בני גנץ, לראשונה מאז הצטרף למפלגת 'כחול לבן', כינס היום (שני) יאיר לפיד,  מסיבת עיתונאים בה הוא בחר לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ברקע שיחות המו"מ אותן הוא מנהל בימים אלה.

יאיר לפיד אמר בפתח דבריו כי "חוק החסינות, זה "החוק הטורקי". זה החוק שיהפוך אותנו לטורקיה של ארדואן". לדבריו, "נתניהו לא באמת רוצה שימוע. הוא רוצה רק דבר אחד: למשוך זמן. הוא צריך זמן כדי להקים את ממשלת היציאה מהכלא שלו כדי להעביר את חוק החסינות, ואת פסקת ההתגברות שזה פשוט "החוק הטורקי". זה החוק שיהפוך אותנו לטורקיה של ארדואן".

לפיד הוסיף והבהיר עוד כי, "אם החוקים האלה יעברו, מדינת ישראל כבר לא תהיה אותה מדינה. תשאלו את עצמכם, באיזה מדינות השליט חסין בפני החוק? אין דבר כזה בדמוקרטיה".

בדבריו התייחס גם לבקשת נתניהו לדחות את השימוע נגדו כשאמר, "היועץ המשפטי לממשלה צריך לבטל את השימוע של נתניהו. לא מגיע לו שימוע. אף אחד לא חייב לו שימוע. אין אף נאשם אחר במדינה שהיה מתנהג ככה ועדיין מקבל שימוע".

"מה שהיה אתמול לא היה הליך משפטי. עושים צחוק מהמערכת. עורכי הדין של ראש הממשלה מבזים את הפרקליטות. מבזים את היועץ המשפטי לממשלה. מנדלבליט צריך לזרוק אותם מכל המדרגות. לכל אחד אחר היו מבטלים את השימוע ואומרים לו, "לך למשפט".

לפיד הוסיף, "אין חוק שמחייב את היועץ לערוך שימוע. יש לו את הסמכות המלאה לבטל את השימוע. הוא צריך להשתמש בה. אחרת זה נראה כאילו התובעים מפחדים מהחשודים".

לפיד פנה לבכירי הקואליציה: "אני אומר מפה לבכירי הקואליציה. לגדעון, לגלעד, ליולי, לצחי, לכחלון, לפולקמן, לרב פרץ. לאנשים ההגונים. תהיו מנהיגים. אם בשעה הזו לא תקומו ותעצרו את החוקים האלה, יזכרו לכם את זה כל החיים - כמו שזוכרים כל מי שהצביע בעד ההתנתקות, יזכרו כל מי שהצביע בעד החסינות ובעד החוק הטורקי. זה יהיה ההבדל בין המנהיגים לבין השפנים. אל תהיו שפנים. תהיו מנהיגים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום