אישום: תכננו לבצע פיגוע ירי - על הכוונת: אלשיך, ברקת וגליק

כתב אישום הוגש בבית המשפט המחוזי בירושלים נגד שלושה תושבי מזרח העיר בחשד שקיימו קשר עם סוכן זר מטורקיה, במטרה לבצע פיגוע ירי בחוף הים של תל אביב • אפשרות נוספת שהעלה אחד מהם: רצח של אישיות בכירה, כשהוא נקב בשמותיהם של ניר ברקת, יהודה גליק ורוני אלשיך

חרבות ברזל 12.5.2019 | 16:30

פלאש 90

פרקליטות מחוז ירושלים, הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר, כתבי אישום נגד שלושה תושבי מזרח ירושלים, בגין מגע עם סוכן חוץ ועבירות נוספות, שניים מהם, מואשמים גם בקשירת קשר לביצוע פיגוע רצחני מטעם חמאס.

על פי כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עו"ד ג'ני אבני ועו"ד נעמי לוינוב מפרקליטות מחוז ירושלים, במהלך שנת 2017, בעת שריצו הנאשמים מחמוד עבד אל לטיף ואדם מוסלמאני עונשי מאסר בבית הכלא "נפחא", נוצר ביניהם קשר חברי. בשיחות שקיימו השניים הם קשרו קשר לבצע פיגוע ירי בשם החמאס בחוף הים בתל אביב.

על פי התכנית, המחבל יוציא מרכבו "מנגל" שבו יהיה מוחבא הנשק ואז יוציא את הנשק וירה על היהודים המבלים בחוף הים. עבד אל לטיף הסביר לחברו כי יש להעביר את המערכה מירושלים למקומות אחרים ברחבי ישראל, שכן בירושלים ובפרט באזור שער שכם היו הרבה פיגועים והנוכחות המשטרתית היא רבה, ועל כן יש לבצע את הפיגוע במקום שאינו מעורר חשד שיתרחש בו פיגוע.

אדם הביע הסכמה לדבריו של בד אל לטיף ואמר לנאשם שאם הוא ימות בפיגוע - הוא מבקש שידאגו למשפחתו. הנאשם אמר לאדם שהוא יעזור למשפחתו מבחינה כלכלית. אדם והנאשם סיכמו על מקום וזמן מדויקים למפגש לאחר שחרורם ממאסר, בכדי להמשיך לתכנן את פרטי הפיגוע, אולם המפגש לא יצא לפועל.

בפברואר 2019 לאחר שחרורם מהכלא, נפגשו מוסלמאני ועבד אל לטיף עם פעיל חמאס השוהה באיסטנבול, במהלך הפגישות במסעדה, זכריא ציין כי על החמאס לבצע "פיגוע שלא יישכח". אחת האפשרויות שהעלה בפני הנאשם הייתה כי יבצע רצח של אישיות חשובה. זכריא נקב בשמותיהם של ניר ברקת, יהודה גליק ורוני אלשיך, תוך שהוא מסביר מדוע יהיה ברצח של אחד מהם כדי להשיג את המטרה האמורה של החמאס.

זכריא הוסיף והסביר לנאשם כיצד עליו לשמור על הנשק וכי עליו להביא עמו תחמושת רבה. כן ייעץ זכריא לנאשם, כי מוטב לו למות בתום הפיגוע. עוד ייעץ זכריא לנאשם לבצע אימונים צבאיים בטורקיה, אולם הנאשם אמר לזכריא שאינו מעוניין בכך מחשש שלאחר האימונים יאתרו בשדה התעופה אבק שריפה על גופו והוא ייעצר.

שני הנאשמים קשרו קשר עם פעיל החמאס באיסטנבול לביצוע פיגוע רצחני שהוא מעשה טרור, עשו פעולות בכספי ארגון טרור במטרה לקדם ביצוע של עבירת טרור חמורה וקיימו מגע עם סוכן חוץ בלא הסבר סביר לכך. נאשם נוסף קיים ביודעין מגע עם פעיל החמאס בטורקיה וכן ביצע פעולה בכספי ארגון טרור.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום