מנויים ל'פנגו'? אולי אתם משלמים על שירותים שלא הזמנתם

לקוחות 'פנגו'? שימו לב לחשבוניות, ייתכן שאתם משלמים גם על שירותים שלא הזמנתם • 'פנגו' בתגובה: "פנגו מקפידה על מכר איכותי ושקוף ללקוח"

רכב ותחבורה 12.5.2019 | 15:38

פנגו | צילומסך

ללא ספק, חברת 'פנגו' הביאה מהפכה בכל הקשור לחנייה ושירותי דרך. כיום, החברה שהוקמה לפני עשור מתהדרת בלמעלה מ-1.9 מיליון לקוחות.

מדובר בחברה שבבעלות משותפת של מילגם בע"מ הפעילה כבר 33 שנים ועובדת במשותף עם למעלה מ-160 רשויות מקומיות ואזוריות, תאגידי מים, משרדי ממשלה, חברות ציבוריות ופרטיות וגופים מוסדיים בישראל – יחד עם חברת יוניסל פתרונות סלולאריים בע"מ, המהווה חלק מקבוצת 'קרדן'.

חברת 'פנגו' שהתחילה מאפשרות חנייה סלולרית הפכה עם השנים לאפליקציה המהווה שם נרדף לפתרונות לנהג ולרכב. לדברי החברה, היא נמנית בין האפליקציות הנפוצות בישראל מבחינת כמות ההורדות ותדירות השימוש.

אלא שבאתר פואנטה מדווחים על שתי בקשות לייצוגית נגד פנגו ב-50 מיליון שקל. מדובר בשני מקרים שונים, שלטענת העותרים, עוסקים בתשלומים שנגבו מהם בעבור שירותים שלא הזמינו, כמו 'פנגו סימפל' ו'זזתי'.

באחד משני המקרים, הבקשה לייצוגית עומדת על כ-11 מיליון שקל (ת"צ 18710-03-19), ובמקרה השני הבקשה לייצוגית עומדת על כ-39 מיליון שקל (ת"צ 18482-03-19).

הסיפור התחיל בעקבות פוסט בפייסבוק של לקוח פנגו שגילה שהוא משלם לפנגו על שירות 'זזתי', שמעולם לא ביקש להצטרף אליו. "מדובר במקרה פסול, של 'שיטת מצליח' בהיקפים מטרידים, כאשר צירוף הלקוחות נעשה שלא כדין ותוך אימוץ פרקטיקות שיווקיות פסולות, שנדמה היה שכבר פסו ממחוזותינו", נכתב בבקשה הראשונה שהוגשה לבית משפט המחוזי על ידי שני לקוחות פנגו באמצעות עו”ד יעקב שפילגמן ועו”ד עמית עידו.

על פי הבקשה, מרשיהם ולקוחות רבים אחרים צורפו לשירותי פנגו השונים ללא רצונם או ידיעתם. הצירוף הכפוי בוצע לכאורה בעת הרישום, או בעת השימוש באפליקציה או על-ידי נציגים טלפוניים.

בכתב התביעה מסופר על שני חברים שאחד מהם פנה ל'פנגו' לברר את החיובים בחשבונו לאחר שנחשף לפוסט שהופץ בפייסבוק. בבירור הוא הופתע לגלות שקיימת בחשבונו חבילת שירותים בשם 'פנגו סימפל' עליה הוא משלם 4.9 ₪ לחודש.

לטענתו, הוא ביקש לדעת כיצד הוא הצטרף ואף ביקש תיעוד שמספר על תהליך ההצטרפות. לדבריו לא סיפקו לו את התיעוד ואף ענו לו תשובות סותרות מעט.

חברו, שביקש אף הוא להתנתק – בעקבות הפוסט וסיפורו של חברו – משירות 'זזתי' של 'פנגו' המפסיק את החנייה במקרה של תזוזת הרכב, כלומר עזיבת מקום החנייה, לחץ באפליקציה על כיבוי השירות. בשיחת עם מרכז השירות התברר לו שלא ניתן להתנתק מהשירות באמצעות האפליקציה אלא רק באמצעות שיחה למרכז השירות.

לבקשה לתביעה הייצוגית נגד 'פנגו' צורפו עשרות פוסטים שפורסמו על ידי לקוחות 'פנגו' בפייסבוק, עם סיפורים דומים. בנוסף, צורף לכתב התביעה פוסט של עובדת לשעבר, שלטענתה ישנם לקוחות שצורפו לשירות ע"י המוקד עצמו, ולעומת זאת ישנם לקוחות שהצטרפו בטעות.

התובעים – שכרגיל ירוויחו הכי הרבה בעקבות העתירה, אם זו תתקבל כהגיונית אצל שופטי בית המשפט – מוסרים בכתב התביעה על סמך חישובים שונים וטענת 'פנגו' לקרוב לשני מיליון לקוחות, כי הם מעריכים את הנזק בגובה של 10,925,000 שקל.

הבקשה השנייה לתביעה ייצוגית עומדת על סך של כ-40 מיליון שקל, הוגשה בשם לקוחה של 'פנגו' על ידי משרד עו”ד סקברר-גרון, ומתארת סיטואציה דומה. הלקוחה הגישה את הבקשה לייצוגית נגד 'פנגו' לאחר שגילתה שלכאורה היא מחויבת על שירות 'סימפל' של פנגו בסכום העומד על 6.90 ₪ בחודש בתקופה שבין נובמבר 2017 עד יולי 2018, ולטענתה אף בחודשים שבהם לא צרכה כלל את שירותי החניה של 'פנגו'.

לדבריה, סיפור דומה אף אירע לבנה – עוד קודם להגשת התביעה. על פי הנאמר בכתב התביעה, הבן פנה אל חברת 'פנגו' בדרישה שיוכיחו לו כי הצטרף לשירות מיוזמתו כמקובל בחברות אחרות שעובדות דרך מרכזי שירות, אך נאמר לו שהם אינם שומרים סיכומי עסקה, ובסופו של דבר, הבן זוכה.

במקרה של בקשה זו עומד סכום הפיצוי הייצוגי המבוקש על יותר מ-39 מיליון שקל.

מחברת 'פנגו' מסרו בתגובה לאתר 'פואנטה' כי, "שירות ‘פנגו סימפל’, מספק סיום חניה אוטומטי למי שרכבו זז, תזכורות ושירותי ערך נוספים כמו החניון המהיר ואיתור הרכב. פנגו מקפידה על מכר איכותי ושקוף ללקוח. ההצטרפות לשירות כרוכה באישור אקטיבי של הלקוח בין אם באפליקציה או דרך המוקד הטלפוני.

"ובנוסף, בכל מקרה, לאחר ההצטרפות לכל שירות, נשלח לדואר האלקטרוני מסמך הכולל את תנאי השירות וסיכום העסקה. בכל עת ניתן לצפות בפירוט החיובים באפליקציה ובאתר. פנגו שמה בחשיבות עליונה את טובת לקוחותיה, ופועלת כל הזמן כדי להשתפר ולהמשיך לספק את השירות הטוב, ההוגן, והמקיף ביותר”.

מפנגו נמסר עוד, כי "בעת ההצטרפות סומן באופן גלוי ומודגש שהלקוח מצטרף לחבילת פנגו סימפל. הלקוח אף קיבל  דואר אלקטרוני עם סיכום העסקה מיד בתום ההצטרפות. החל מתחילת השבוע, כל מי שמצטרף לפנגו מסמן כעת ב-V את המסלול אליו הוא רוצה להשתייך, בניגוד לעבר שבו ברירת המחדל הייתה ששירות פנגו סימפל בעלות של 6.9 שקלים לחודש היה מסומן”.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום