גרינבלט: "ההתנחלויות אינן מעכבות את השגת השלום בין ישראל לפלסטינים"

השליח האמריקני למזרח התיכון הגיע במפתיע לדיון לא רשמי במועצת הביטחון של האו"ם ותקף את משתתפיו על "העיסוק האובססיבי" בישראל אותה הגדיר "פרסה". לדבריו, תוכנית השלום תוצג בקרוב ו"תהיה מציאותית וכזו שיהיה ניתן ליישם"

מדיני 10.5.2019 | 13:37

יונתן זינדל, פלאש 90

ג'ייסון גרינבלט, שליח הבית הלבן למזרח התיכון, הגיע הלילה (שישי) לביקור פתע באו"ם, בזמן שחברים במועצת הביטחון ניהלו דיון שמטרתו גינוי ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. גרינבלט תקף את קיום הדיון וקרא למפגש "מביך ומאכזב". עוד הוסיף כי ההתנחלויות אינן מה שמונע משא ומתן לשלום בין ישראל לפלסטינים.

את המפגש יזמו אינדונזיה, דרום אפריקה וכוויית, שהזמינו את שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאליקי ואחרים. אל-מלכי טען בדיון כי "ההתנחלויות" הן המכשול העיקרי שעומד בפני פיתרון הסכסוך ודחה את תכנית השלום של טראמפ שמציעה לדבריו "תנאי כניעה".

גרינבלט אמר כי "זה מפתיע ולא הוגן" שאינדונזיה, כווית ודרום אפריקה ארגנו פגישה במועצת הביטחון כדי לגנות את התנהלותה של ישראל, "מבלי שהוא אפילו הוזמן לדבר בה". עוד תקף: "בואו נפסיק להעמיד פנים שההתנחלויות הן מה שמונע מהצדדים לשאת ולתת. הפארסה והאובססיה לגבי זווית אחת של הסכסוך המורכב לא מסייעת לאיש".

השליח האמריקני מתח ביקורת על המפגש ועל האו"ם: "זה מביש שבמקום הזה היו כ-700 הודעות גינוי נגד פעולות ישראל, הדמוקרטיה היחידה באזור, ואף לא הודעת גינוי אחת נגד חמאס, שתוקפת את ישראל וההזנחה שלה כלפי תושביה", אמר והתייחס גם לניסיון האמריקני לאחרונה להוציא הודעת גינוי של העצרת הכללית של האו"ם נגד הרקטות שחמאס משגרת לעבר ישראל.

גרינבלט קרא לחברי האו"ם להביא לניסיון רציני להביא שלום למזרח התיכון לתמוך בתכנית האמריקנית שתפורסם בקרוב ולהירתם למאמצים להביא לפתרון וסיום הסכסוך הפלשתיני-ישראלי. "נציג את חזוננו בקרוב", אמר בהתייחס לתוכנית השלום האמריקנית, הצפויה להתפרסם בקרוב. "בינתיים, נמשיך לומר את האמת, גם היכן שהיא אינה רצויה". הוא הוסיף כי תוכנית השלום של הנשיא טראמפ "תהיה מציאותית וכזו שיהיה ניתן ליישם. זו חבילת פשרות המתאימה לשני הצדדים, שתאפשר להשאיר את העבר מאחור ולהתחיל פרק חדש של תקווה והזדמנויות באזור".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום