איראן מסלימה; מזכיר המדינה פומפאו מאיים

מזכיר המדינה מייק פומפאו אמר כי על פי מידע שיש בידי האמריקאים, איראן עשתה השבוע סדרה של פעולות מאיימות במזרח התיכון • "המשטר בטהראן צריך להבין שכל התקפה על ידם או על ידי שליח מטעמם, נגד האינטרסים או אזרחים אמריקאים, תענה בתגובת ארה"ב במהירות ובחריפות"

חדשות בעולם 10.5.2019 | 07:23

הדס פרוש, פלאש 90

מזכיר המדינה מייק פומפאו מזהיר את איראן ואומר שארה"ב אינה רוצה מלחמה עם איראן, אך מנגד מזהיר מפני תגובה אמריקנית מהירה אם איראן תפגע בכוחותיה או בבעלות בריתה.

ממשל טראמפ אינו מעוניין במלחמה עם איראן, כך אמר שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, אך הזהיר את טהרן מפני תגובה אמריקנית "מהירה ומכרעת" לכל התקפה מצידם.

"איראן עשתה בשבועות האחרונים סדרת הסלמה של פעולות והצהרות מאיימות", אמר פומפאו בהצהרתו, הוא לא סיפק פרטים על אופיו או על היקפו של האיום, אך גורמים רשמיים אמרו, כי הם צפו בכוחות האיראנים מעבירים טילים על גבי סירות במפרץ.

"המשטר בטהראן צריך להבין שכל התקפה על ידם או על ידי שליח מטעמם, נגד האינטרסים או אזרחים אמריקאים, תענה בתגובת ארה"ב במהירות ובחריפות, מהירה והחריפה", אמר הדיפלומט הבכיר. שר החוץ קיצר ביקור באירופה וחזק לוושינגטון אתמול לפגישות דחופות בנושא איראן, כך דיווחה רשת CNN.

רשת NBC דיווחה גם היא בנושא. על פי הדיווח, בשבוע שעבר התקיימה פגישה במטה ה-CIA בנושא איראן בהשתתפות היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, שר החוץ מייק פומפאו, ראש המטות המשולבים עם בכירים נוספים מהצבא, השתתפו גם סוכנויות מודיעין שונים, זו היתה פגישה לא שגרתית שהתקיימה במטה ה-CIA ולא בבית הלבן, היכן שפגישות מסוג זה מתקיימות בדרך כלל.

הנשיא טראמפ עצמו אמר בנושא הנפיץ, כי, "הם איימו עלינו, ויש לנו מידע שאתם לא רוצים לדעת עליו, אבל אנחנו חייבים להגן על המדינה שלנו, אני הייתי רוצה שאיראן יתקשרו אליי, אני יודע שג'ון קרי שר החוץ לשעבר בממשל אובמה מדבר איתם הרבה, והוא אומר להם כל הזמן לא להתקשר אליי, אם הוא היה שייך למפלגה הרפובליקנית הוא כבר מזמן היה עומד לדין, אבל להם זה מותר".

פומפאו אמר: "הנשיא טראמפ אמר, כי הוא מצפה להיפגש יום אחד עם מנהיגי איראן כדי להגיע להסכם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום