האיראנים איימו, באירופה הביעו התנגדות

האיראנים הציבו אולטימטום למעצמות האירופאיות בדרישה לסייע להן בנושא הסנקציות של האמריקנים ולא הם ישובו להעשיר אורניום, אך המעצמות דחו את הדרישה

חדשות בעולם 9.5.2019 | 19:02

אתר רשמי

האיראנים שמתוסכלים מביטול הסכם הגרעין על ידי טראמפ איימו כי אם הסנקציות האמריקניות לא יוסרו הם יחזרו להעשיר אורניום. היום הודיעו בתגובה בריטניה צרפת וגרמניה לאיראנים לכבד את ההסכם וכי הן דוחות את האולטימטום שהציב רוחאני למעצמות.

לאחר פרישת ארה"ב מההסכם על ידי הנשיא דונלד טראמפ נותרו בו חמש מעצמות - בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין.

רוחאני איים במכתב ששלח למעצמות להעלות את רמת העשרת האורניום תוך 60 יום, אם לא יגובשו הבנות חדשות למימוש ההסכם – כאלה שיבטיחו שאיראן לא תיפגע מהשלכות הסנקציות שפוגעות קשות בכלכלה האיראנית הצולעת.  איראן כבר הודיעה על צמצום המחויבות שלה להסכם שנחתם ב-2015, ורוחאני אמר שארצו כבר לא מקיימת את מגבלת כמות האורניום שמופיעה בהסכם.

רוחאני דרש מהמעצמות ומהאיחוד האירופי לגבש הבנות חדשות ולעמוד בהתחייבויות בעניין ייצוא הנפט וההקלות למגזר הפיננסי בארצו.

בבית הלבן אמרו אתמול, שהאיום האיראני הוא "סחיטה גרעינית של אירופה", וזמן קצר לאחר מכן הטיל דונלד טראמפ סנקציות חדשות נוספות על טהרן.

בהודעה משותפת של האיחוד האירופי ושרי החוץ של בריטניה, צרפת וגרמניה הובעה "דאגה גדולה" מצעדיה האחרונים של איראן. "אנחנו דוחים כל אולטימטום ונבחן את העמידה של איראן בתנאי ההסכם על בסיס הפעולות שנוגעות להתחייבויות הגרעין שלה", נמסר בהודעה המשותפת.

"אנחנו נחושים להמשיך את המאמצים לאפשר את הסחר הלגיטימי עם איראן. אנחנו מפצירים באיראן להמשיך ליישם את ההסכם ולעמוד בהתחייבויות שלה, כפי שהיא עשתה עד כה, ולהימנע מצעדים של הסלמה", אמרו מעצמות אירופה שמתעלמות שוב מהעובדה שהאיראנים אינם מתכוונים וכבר אינם מקיימים את ההסכם כפי שהזהיר נתניהו שוב ושוב.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום