המעון הרשמי של שגריר ארה"ב עבר לירושלים

מזכיר המדינה האמריקני פרסם הצהרה רשמית כי נשיאי ארצות הברית לא יחתמו עוד על הצו הנשיאותי לעיכוב העברת השגרירות לירושלים. "כל סעיפי החוק מולאו", הודיע

מדיני 8.5.2019 | 21:59

יונתן זינדל, פלאש 90

לשכתו של מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, פרסמה היום (רביעי) הצהרה לפיה עם העברת מעונו של שגריר ארה"ב לירושלים, מילא ממשל טראמפ את כל סעיפי "חוק שגרירות ארה"ב בירושלים", שנחקק בארה"ב.

מאז אושר החוק בשנת 1995 למניינם, חתמו נשיאי ארצות הברית לדורותיהם על צווים זמניים המעכבים את ביצוע לשון החוק - עד להעברת השגרירות על ידי ממשל טראמפ.

בהצהרה נכתב: "ב -14 במאי 2018, שגרירות ארה"ב בירושלים נפתחה רשמית. עכשיו, כשאנחנו קרובים ליום השנה הראשון לאותו אירוע חשוב, אני שמח לדווח כי הודעתי לקונגרס, לאחר שדנתי על כך עם הגורמים הרלוונטיים, שאין יותר צורך בשימוש בצו הנשיאותי המגביל את המעבר ואת המימון להעברת השגרירות, כפי שקבע 'חוק שגרירות ירושלים' שקיבל הקונגרס ב-1995".

"חוק שגרירות ירושלים קרא למחלקת המדינה לפתוח בירושלים לא רק את משרדי השליחות הדיפלומטית של ארה"ב לישראל, אלא גם את מגוריו של השגריר".

"במרס 2019, בהתייעצות עם ממשלת ישראל, החלטנו שגם השגריר יעבור לגור בירושלים. לפיכך קבעתי כי שגרירות ארה"ב בירושלים פתוחה באופן מלא ורשמי בהתאם לחוק שנחקק".

פומפאו הוסיף, "לפני 23 שנה, הקונגרס הצביע ברוב מכריע בעד תמיכה בהעברת שגרירות ארה"ב לירושלים. ממשלים רבים סירבו להעביר את השגרירות, ובמקום זאת הפעילו ויתורים נשיאותיים. ב-6 בדצמבר 2017, הנשיא טראמפ החליט באומץ להכיר בירושלים כבירת ישראל והורה למחלקת המדינה להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים. היום אנחנו מצהירים בגאווה שאנחנו ממשיכים ליישם את ההחלטה".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום