מנהיג הג'יהאד האיסלאמי: "בקיץ תפרוץ מלחמה"

מנהיג הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה, העריך בראיון לרשת "אל מיאדין" כי במהלך הקיץ הקרוב תפרוץ מלחמה מול ישראל ואומר כי הסבב האחרון היה "רק תרגיל באש חיה"

חרבות ברזל 8.5.2019 | 07:43

פלאש 90

מנהיג הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה, העריך אמש (שלישי) בראיון לרשת "אל מיאדין" כי במהלך הקיץ הקרוב תפרוץ מלחמה מול ישראל.

את הראיון העניק נחאלה כיומיים לאחר הפסקת האש עם ישראל, כאשר לדבריו הוא צופה שתפרוץ מלחמה מול ישראל במהלך הקיץ בעקבות הניסיונות לפרק את אנשי ההתנגדות בעזה מנשקם. "אנחנו מוכנים להגן על העם הפלסטיני, אנחנו בפני מלחמה גדולה פוליטית וצבאית", אמר.

הסבב האחרון, אומר מנהיג הג'יהאד האיסאלמי, היה "רק תרגיל באש חיה כהכנה למערכה הגדולה שתגיע". לדבריו, "אם הסבב היה נמשך, שיגור רקטות לתל אביב היה אמור להתבצע תוך שעות ספורות".

מנהיג הג'יהאד האיסאלמי אמר עוד כי הפצצת הבתים ברצועת עזה על ידי צה"ל - לא תישאר ללא מענה אך מה שהביא לנצירת האש, כך הוא טוען, היה התחייבות ישראל ליישם את ההבנות.

נחאלה מציין כי הם מתעקשים על סיום המצור על עזה והפסקת הפגיעה במפגינים במסגרת 'צעדות השיבה', הנערכות בסמוך לגדר המערכת ברצועת עזה.

מנהיג הג'יהאד האיסאלמי אמר בראיון כי אין מחלוקות בין ארגונו לבין החמאס וטען כי ישראל מנסה לתקוע כל הזמן טריז ביניהם, אך הדבר לא מצליח ולדבריו התיאום בין הארגונים "מתקיים ברמה הגבוהה ביותר".

נחאלה הודה למנהיג החמאס בעזה, יחיא סינוואר, על ההחלטה ל"תגובה צבאית" אחרי התקיפה הישראלית בעזה, ביום שישי. תקיפה שבאה בעקבות ירי צלף על קצין וחיילת.

סבב הלחימה האחרון נמשך כיומיים, במהלכו נורו כ-700 רקטות ופצ"מרים, כ-240 מהם יורטו על-ידי 'כיפת ברזל'. ארבעה בני אדם נהרגו ומאות נפצעו. בתגובה, צה"ל תקף כ-320 יעדי טרור ברצועת עזה ולפחות 25 בני אדם נהרגו.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום