טראמפ לפלסטינים: הטרור נגד ישראל רק יגרום לכם עוד סבל

בציוץ בעקבות שיגורי הטילים מעזה אומר הנשיא: "אנו תומכים בישראל ב-100%" • פומפיאו: "המצב רציני למדי... לישראל יש כל הזכויות להגן על עצמה... זה נורא"

מדיני 6.5.2019 | 06:54

STR

 

בציוץ בעקבות שיגורי הטילים מעזה לישראל, מזהיר דונלד טראמפ את הפלסטינים, כי פעולות הטרור נגד ישראל רק יגרמו להם סבל נוסף.

"פעם נוספת מתמודדת ישראל עם מטחי רקטות קטלניות שמשגרות קבוצות הטרור חמאס והג'יהאד האיסלמי", צייץ נשיא ארה"ב לפנות בוקר. "אנו תומכים בישראל ב-100% במאמציה להגן על אזרחיה".

"לעם הפלסטיני - פעולות טרור אלה נגד ישראל לא יביאו לכם דבר אלא רק סבל נוסף", צייץ טראמפ. "שימו קץ לאלימות ופעלו יחדיו (להשגת) שלום - זה אפשרי".

שר-החוץ האמריקאי, מייק פומפיאו, אמר שלשום (שבת) בראיון לפוקס ניוז, כי המצב "רציני למדי". הדברים נאמרו בתשובה על שאלה האם מדובר בפרץ אלימות "נורמלי" בין ישראל לעזה, מהסוג שאנו עדים לו מדי פעם, או שמדובר במשהו יותר רציני.

"מספר הרקטות (ששוגרו לעבר לישראל) עולה על 400, ומדובר בשיגורים שהצלחנו לאמת", אמר פומפיאו. "לישראלים יש כל הזכויות להגן על עצמם. ראיתי סרטון וידיאו שטרם הצלחנו בינתיים לאמת, שמראה פגיעות בבתים, בריכוזי אוכלוסיה אזרחית. הרקטות האלה שוגרו מאתרים שמוקפים (במגורי) אזרחים כדי להגן על האתרים מפני התקפות ישראליות".

"זה נורא", הוסיף פומפיאו. "לישראלים כל הזכויות להגן על ריבונות מדינתם, ואני מקווה שנוכל לחזור להפסקת-האש שהיתה בתוקף במשך שבועות ושהחזיקה מעמד במידה משמעותית לפני (ההתלקחות הנוכחית").

גם ג'ייסון גרינבלאט, נציג ממשל טראמפ למגעים בין ישראל לפלסטינים, הגיב על חילופי האש. "חמאס והג'יהאד האיסלמי שיגרו יותר מ-500 רקטות לעבר ישראל, הרגו שלושה ישראלים ופצעו רבים", הוא צייץ. "כשאנשים שואלים אותנו מדוע אנו מתמקדים בביטחון ישראל בתכנית (השלום) שלנו, זו אחת מהסיבות החשובות לכך".

"שלום ניתן לבנות על אמת ומציאות בלבד", כתב גרינבלאט. "רבים נוטים להתעלם מכך. אבל אנחנו לא".

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום