פרשת קדושים תשע"ט, מדבר 22, יקב מדבר.

מדור שבועי מרתק באדיבות מומחה היינות שרגא גבהרד | והשבוע: מדבר 22, יקב מדבר.

יין ואלכוהול 3.5.2019 | 00:10

pixabay

פרשת קדושים תשע"ט, מדבר 22, ויונייה2017, יקב מדבר

בפרשת השבוע אנו מוצאים רשימת הנחיות חברתיות, כגון: "לא תגנבו, ולא תכחשו ולא תשקרו איש בעמיתו. לא תעשוק ולא תגזל", ועוד. אלה הוראות החוזרות על עצמן פעמים אחדות, בוריאציות שונות,  אפילו בעשרת הדברים הן מופיעות. ריבוי הדוגמאות נועד לעצור אותנו מלהיות 'ראש קטן', אלא בכל מקום, בכל חברה, בכל סיטואציה, תמיד צריך לבדוק בפלס היושר, האם המעשים שלנו הינם לטובת החברה, או שהם רק  לטובתנו, או יותר גרוע, לרעת זה שאני בא איתו בקשרי מסחר. המושג של 'ראש קטן' הוא מאד גדול ורחב, ממש כרוחב ליבו של כל אחד ואחד, ולכן צריך דוגמאות הרבה ולומר אותן גם בלשון יחיד וגם בלשון רבים (הרש"ר הירש).

הבה נקח רעיון זה אל בית היין. מכל העולה על השלחן האנושי, אין עוד דבר שהוזכר כל כך הרבה פעמים במקרא ובחז"ל, כמו היין, ולמרבית הפלא הוא מוזכר גם לטוב וגם לרע. הסיבה היא בדיוק מה שמסביר הרב הירש ז"ל על עניני מסחר. המסחר הוא לא 'טוב או רע', אלא כח, את הטוב והרע עושים הסוחרים. כולם יודעים מה עלול לקרות כשנותנים חפיסת גפרורים לילד קטן. גפרורים זה לא 'טוב ורע' אלא כח. זהו היין, הוא לא 'טוב או רע', הוא כח!

את כל רשימת הדברים הטובים הגלומים בו, אפשר להרחיב עוד ועוד, וכך גם את רשימת הדברים הרעים שהיין מסוגל לגרור למחוזותיהם. היום כשנהג מסגיר את עצמו למשטרה רק כעבור יומיים, יודעים כולם מדוע. האם זה עושה את היין 'רע'? חס ושלום! קלי הדעת הם הרעים.

בזמן משה רבינו עדיין לא היו מכוניות, ובכל זאת רואים אנו שדווקא בשבתות ובחגים עולה היין על השלחן, יש דברים בגו!

הפסח מאחורינו, מהיין שלקחו ממני לכבוד החג למדתי שני דברים: גם על כמות ה'חברים' שסומכים על הבוטיק שלי, וגם על האיכות שלהם.

אז מה נשתה השבוע? כמעט שאמרתי: "שום דבר"! התכוונתי שום דבר לא צריך לקנות. צריך לגמור את כל שאריות הפסח. מגיעים ימים חמים, מי שאינו מחזיק יין בתנאים מיוחדים, היין לא ישתבח אצלו. צריך לגמור הכל עוד לפני אמצע הקיץ.

בימים חמים מתאים לשתות יינות לבנים.

אז פתחתי בקבוק של 'יקב מדבר' מסדרה ששמה 'מדבר 22' שאחד היינות שבו מבוסס על 'וויוניה' עם מעט שרדונה וריזלינג צבע צהבהב בהיר, היין יבש אבל הריחות הם של פרחים ופירות מתקתקים, הטעם קליל וטוב. המחיר סה"כ 35 ₪ תקררו טוב ותהנו.

לחיים ושבת שלום

שרגא גבהרד – יועץ בתחום הכשרותי והמקצועי ביין, סדנאות יין וסיורי יקבים: 052-6176201.
http://kosher-wine.co.il

לעמוד היקב

הרצאה ייחודית, מעניינת וטעימה."כשרות היין" "חשיבות היין". "יין בתורה". "תהליך עשיית היין". "איך מתאימים וטועמים יין". "נזקים בכרמים ויקבים" ועוד מגוון נושאים רבים ומעניינים, מלווה בטעימת יינות. מתאים לכל ציבור, לפרטים נוספים לחצו כאן

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום