"מאחלים לכם לנטוע עצים כדי לתלות יהודים"

אחרי יותר מ-40 שנה: נמצא מכתב שנשלח מארגון ניאו-נאצי אמריקני לקרן הקיימת לישראל ב-1978 - בתגובה לבקשת תרומות עבור נטיעת עצים בישראל • "מאחלים לכם לטעת עצים רבים, כדי שיהיה מקום לתלות את כל היהודים"

חדשות בארץ 30.4.2019 | 10:34

המכתב הניאו נאצי נחשף יער ירוק צילום: pixsabay

 

מכתב מחנוך זיגמונד, יו"ר ארגון הגג של קהילות יוצאי מרכז אירופה, שנשלח ב-1978 לקהילות יהודיות בחו"ל כדי לגייס תרומות לנטיעת עצים ברחבי הארץ, הגיע לארגון ניאו-נאצי בארה"ב וזכה לתגובה אנטישמית יוצאת דופן מצידו.

מכתבה התגובה הקשה שנשלח באותה תקופה לקק"ל אותר לפני ימים ספורים על ידי אבי עמיר, נכדו של זיגמונד.

תגובת הניאו-נאצים האמריקנים לא הותירה מקום לספק באשר לדעותיהם על היהודים בארץ וברחבי העולם. הם כתבו בתגובה: "אנחנו מאחלים שתשתלו עצים כדי שיהיה מקום לתלות את כל היהודים".

את הדברים מפרסם הבוקר (ג') לראשונה, כתב "ישראל היום"-דן לביא.

יו"ר קק"ל דני עטר שנחשף השבוע למכתב, הביע צער על הדברים ואמר: "לצערנו רק השבוע נחשפנו שוב לעובדה כי מאז שנכתב המכתב הזה, האנטישמיות עדיין קיימת ואף מביאה לרצח יהודים. כמו אז, כך גם היום - התשובה לאנטישמיות היא המשך חיזוק ופיתוחה של מדינת ישראל".

עוד הוסיף: "קק"ל פועלת הן לחיזוק המדינה והן לעידוד העלייה, והאנטישמיות הנמשכת מחייבת אותנו לפעול בנחישות ולעשות אף יותר על מנת לעורר עלייה לישראל. התשובה המוחצת למכתבם של הפעילים הניו-נאצים היו מילוני היהודים החיים כיום במדינת יהודית משגשגת ומצליחה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום