מדוע יוצאים החרדים נגד מינוי השופט?

הנציגים הדתיים והחרדים צפויים היום להצביע נגד מינוי השופט בדימוס יורם דנציגר לנציג בוועדה למינוי שופטים • "מחטף אנטי דמוקרטי שאין לעשותו"

חדשות בארץ 29.4.2019 | 13:15

"מחטף אנטי דמוקרטי" משפט צילום: unsplash


הנציגים הדתיים והחרדים צפויים היום (שני) להצביע נגד מינוי השופט בדימוס יורם דנציגר לנציג בוועדה למינוי שופטים - כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

סיעת "אמונה במקצוע" בראשות עו"ד יוסי ויצמן, וסיעת "צדק ומשפט" בראשות עו"ד יצחק נטוביץ, שהתאחדו לסיעת "אמונה במשפט" - יצביעו היום בשעה 17:00 נגד בחירת השופט בדימוס יורם דנציגר לנציג לשכת עורכי הדין לוועדה לבחירת שופטים; זאת בטענה כי מדובר במחטף שנועד לקבוע עובדות בוועדה למינוי שופטים.

יצוין כי מי שמשמש כיום כיו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, אינו חבר בוועדה - והבחירות היום אמורות לקבוע מי יחליף את מקומו של עו"ד אפי נוה שהתפטר מתפקידו כראש לשכת עורכי הדין ופרישתו מהוועדה למינוי שופטים, לאחר שנחשד שפעל למינוי וקידום שופטים בתמורה לשוחד וטובות הנאה.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' אומרים ראשי הסיעה כי בחירה של נציג הלשכה לוועדה לבחירת שופטים, היא "מחטף אנטי דמוקרטי שאין לעשותו ויש להמתין עד לבחירות הכלליות של לשכת עורכי הדין שיתקיימו בחודש יוני".

לסיעות שהתאחדו יש ביחד ארבעה נציגים במועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, שכאמור אמורה להצביע היום על ההצעה למינוי נציג חדש לוועדה למינוי שופטים, לה השפעה מכרעת על דמותה ועיצוב דרכה של מערכת המשפט בשנים הקרובות.

ב"אמונה במשפט" אומרים כי אין כל דחיפות למנות נציג של הלשכה לוועדה, משום שהוועדה למינוי שופטים ממילא לא אמורה להתכנס בזמן הקרוב, בשל העובדה שהוועדה מנועה להתכנס בטרם הממשלה החדשה והכנסת יצביעו על הנציגים החדשים שלהם לוועדה למינוי שופטים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום