אוחנה: "לבא לטייל בטבריה בחג ולהכיר את העיר מקרוב"

ראש עיריית טבריה שעודד עסקים לפתוח בשבת, מגלה כי 50% מהתיירות חרדית, דוד אוחנה קורא לחרדים להגיע לעיר, ורון קובי עסוק בעיקר במאבק עם תושבים חילונים על האשפה בעיר ואיום ישיר על חברי האופוזיציה

חדשות בארץ 21.4.2019 | 20:19

דוד כהן, פלאש 90

ראש עיריית טבריה, רון קובי, שוב מעורר סערה, והפעם באיום ישיר כלפי חברי האופוזיציה המהווים רוב במועצת עיר ויוצרים גוש חוסם נגד העברת תקציב העירייה. "אני קורא פה עכשיו בצורה נחרצת לכל חברי האופזיציה, והנה אני אומר לכם מי שלא התייצב לימיננו יחטוף אחד אחד, כי פה אם אתם לא תוכיחו את עצמכם אנחנו נדאג להקיא אתכם, חברי אופוזיציה שהתנהגו כבנות יענה יחטפו ממני, ואני אומר לכם יחטפו בתקשורת ממני חזק, בי נשבעתי - הנה אני נשבע לכם - אלחם בכל חברי האופוזיציה, אתם תאכלו ממני מרורים, לא מעניין אותי חברים שלי, אחים שלי, דודים שלי, נשיקות חיבוקים - לא רואה אתכם ממטר", אמר ראש העירייה רון קובי, בשידור חי בחשבון הפייסבוק שלו. 

הבוקר (ראשון), יום ראשון של חול המועד רון קובי ירד לטיילת אותה הוא אוהב, אך עד מהרה גילה כי 50% מן החוגגים הם חרדים, באופן רשמי הצהיר רון קובי כי הוא מקבל את כולם בברכה "את החרדים, הנוצרים, הערבים ואת כולם" אולם הגעת חרדים רבים לטיילת היא מכה קשה לעסקים שהחלו לחלל שבת בלחץ של ראש העיר, מאחר והתושבים החרדים מעדיפים רק את העסקים שומרי השבת, ובעלי העסקים השומרים שבת עיטרו את העסקים שלהם בשלטים מיוחדים.

הגעת חרדים רבים לטיילת ושימוש של חרדים בשייט ובילויים בעסקים שומרי שבת - מציבה את אנשי העסקים המחללים שבת בדילמה קשה והפסד כספי. בעלי העסקים יודעים, כי גם בבין הזמנים של חודש אב יותר מ-50% מהתיירים הם חרדים ודתיים ולוקחים זאת בחשבון.

אחד החרדים שאותו פגש רון קובי בטיילת הבוקר אמר לראש העיר, "אריה דרעי יטפל בך, אין על אריה דרעי, הוא היחיד שיכול על רון קובי, חכה לועדה קרואה". 

יו"ר 'דגל התורה' בטבריה, דוד אוחנה מתייחס לנושא כאיום על קובי והמהלכים שהוא נוקט אומר ל'כיכר השבת', "בכל השנים ימי חול המועד וימי בין הזמנים ממלאים את העיר טבריה הציבור החרדי, וכל בתי המלון והארחה מלאים בחרדים. והציבור החרדי רק גדל והולך וממלא כל מקום, ולהיפך מה שרון קובי עשה זה פרסום, כמו שאמר מרן ר' ברוך מרדכי אזרחי בסיום מסכת חולין של 'דרשו', שצריך להגיד תודה רבה לרון קובי, על הפרסום שהוא עשה לעיר כעיר מתחרדת והעולם הרוחני של טבריה אומר לו תודה. נחזיר את טבריה לימי הזוהר שהייתה אחת מארבע ערי הקודש, כאשר ציבור חסידי וליטאי וספרדי מתגורר פה, והציבור המסורתי אוהב את הציבור החרדי. רון קובי הוא אפיזודה חולפת אין לו עוד הרבה זמן, ואנחנו נישאר כאן. טבריה תהיה ממלכת התורה בצפון. אני קורא לכל הציבור החרדי לבא לטייל ולהכיר את העיר מקרוב".

קובי ערך בשבוע האחרון, הימים שקדמו לחג הפסח מאבק כנגד מצב האשפה בעיר. במשך שבוע ימים, פתח רון קובי מידי יום בשידור חי בפייסבוק ממה שהוא הגדיר "מבצע ביעור חמץ" במהלך השידורים הוא שידר בלייב את מצב האשפה באתר פינוי הפסולת בעיר, וטען שוב ושוב כי התושבים אשמים בכך שהעיר מלוכלכת, מאחר ולטענתו התושבים זורקים אשפה מחוץ למכולות האשפה, וגם זורקים בכוונה תחילה, יותר זבל ואשפה וזאת בכדי להכשיל אותו...

ימים לפני חג הפסח הגיע ראש העיר לשכונות ג' וד' בעיר ו"הוכיח" לתושבים כי הם האשמים. לדבריו, התושבים זורקים פסולת בניין לפח האשפה וזו הסיבה שפועלי הנקיון מדלגים על חלק ממכולות האשפה ולא מפנים אותם. מול ראש העיר שעסק בשבוע שלפני החג אך ורק בנושא פינוי האשפה, ישנה קבוצת תושבים (לא חרדים) שמצלמים עיר מלוכלכת ואשפה שלא נאספת ומעלים את התיעודים לפייסבוק, ראש העיר עונה להם באופן ישיר ומגיע להעביר שידור חי בסמוך לבתי אותם תושבים אותם הוא מכנה בשמות כמו למשל "החנווני חרמשאי".

לטענת רון קובי, התושבים זורקים בכוונה מחוץ למכולות, אולם לטענת חלק מהתושבים, המכולות מלאות והציבור נאלץ לזרוק זבל מחוץ למכולות ומשאיות האשפה אוספות את הזבל שבמכולות בלבד ומותירות אשפה ברחוב.

אחד התושבים כתב "בוקר מסריח וכרגיל הפחים יומים עמוסים, העשבייה חוגגת והתושבים ממורמרים. ראש העיר במשך 7 שנים צילמת פחי זבל והתלוננת וצעקת אני יעשה, אני ישנה, עבדת על כל מי שבחר בך, אפילו בקדנציה של יוסי הפחים ברחובות לא היה ככה!!! כמו דיר חזירים!".

ראש עיריית טבריה רון קובי בתגובה ל'כיכר השבת': "טבריה מצוחצחת וממורקת ומזמינה את כולם לבוא בשעריה! חילונים וחרדים כאחד! 2800 טון אשפה פונו בשבועיים, אשפה בסדר גודל של עיר כפולה מטבריה. אגב, הצילום עליו אתם מתבססים הוא מלפני שנתיים ואינו קשור לקדנציה הזו, שוב נפלתם שבי אחרי פרובוקטורים חרדים ברשת!

התיירות בטבריה מגוונת מאד ומתבססת ברובה על קהל חילוני. כולם מוזמנים וכולם ברוכים. חגים וזמנים לששון מועדים לשמחה".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום