בארה"ב צוהלים: בית המשפט דחה את העתירה, גזירת החינוך בוטלה

לאחר תקופה ארוכה של חשש כבד בקהילות החרדיות ברחבי ארצות הברית מפני גזירה על החינוך היהודי במדינה, התבשרו היום כי העתירה הקנטרנית של חבורת יוצאים בשאלה נדחתה בידי בית המשפט המחוזי לאחר ששעמו את הטענות של העותרים | בניו יורק צוהלים: "הנצחון חשוב"

חדשות בעולם 18.4.2019 | 17:51

אנחת רווחה ישיבה. אילוסטרציה צילום: Aharon Krohn/Flash90

 

קבוצת חוזרים בשאלה שעתרה לבית המשפט בניו יורק, ודרשה לחייב את הישיבות הקדושות ללמד לימודי ליב"ה מלאים את הבחורים, נחלה הפסד צורב, כשבית המשפט המחוזי דחה את התביעה בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים.

על פי הדיווח באתר Yeshiva world news, ההחלטה פורסמה היום ללא נוכחות אף אחד מהצדדים. בית המשפט שמע את טענות העותרים בשבוע שעבר, ולאחר מאבק של עולם הישיבות בניו יורק במשך שנה, בית המשפט המחוזי אמר את דברו.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' אומר אחד מהעסקנים שפעלו רבות בנושא, "אנחנו לא מאמינים שמישהו מהעותרים יערער על ההחלטה לעליון, כי הסיכוי שלהם הוא קלוש. הנצחון היום הוא חשוב לעולם החרדי בארצות הברית".

בשנים האחרונות ניסו מספר חרדים לשעבר שנטשו את דרך ישראל סבא להכריח את הישיבות ללמד לימודי ליב"ה דרך תביעות ועתירות שונות, אך ללא הצלחה. במדינת ניו יורק ישנן 275 ישיבות, ו-80 מתוכן אינן מלמדות לימודי ליב"ה.

לפני בדיוק שנה, נאם האדמו"ר המהר"א מסאטמר על מצב גזירות החינוך, ואמר כי "לצערנו ולבושתנו יש מוסרים שלמדו במוסדות והם יצאו ואף אחד מכל היוצאים לא הצליחו בחייהם אחרי היציאה מהעולם החרדי אבל מתוך מרירות ויאוש הם החליטו להוציא את תסכולם על הוריהם והמוסדות בהם למדו בתחילה בניו יורק סיטי ואח"כ במדינת ניו יורק כאילו כל הבעיות שלהם היא אי למידת אנגלית וכו' והם אומרים שהם רק חושבים על הטובה של הילדים והם הולכים ומפרסמים שמהמוסדות יוצאים תלמידים כמו מהטליבאן ופרזיטים ועל המדינה להציל את הילדים".

"שרי המדינה לא מעוניינים להקשות עלינו והם הקימו וועדה שכבר עובדת מעל לשנתיים אבל המוסרים לא יורדים מהם ורודפים אחרי שרי המדינה בכל מקום, והם התחילו ללכת לבית משפט נגד מדינת ניו יורק בטענה שהם לא עושים כלום והם תובעים את החינוך וכך הם מצאו אוזן קשבת ושם החליטו שהמדינה ישלחו פקחים שיכנסו בתלמודי תורה ובתי ספר ויסגרו מוסדות שלא לומדים את "כל" הלימודים וזה גזירת שמד ממש שהציבור לא ידע מזה אבל העסקנים שעוסקים בזה לא ישנים כבר כמה חודשים בלילות מגודל הגזירה שמרחפת על הציבור".

כאמור, הגזרה  שריחפה על המוני שלומי אמוני ישראל המתגוררים ברחבי ארצות הברית בוטלה ולחרדים היתה אורה ושמחה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום