רוחאני: נשתמש בכוחות הצבאיים נגד ציונים

לאחר ההכרזה האמריקאית על משמרות המהפכה כעל ארגון טרור, מבהיר נשיא איראן כי לא יתקפו נגד המדינות הסמוכות, רק "את שורש הבעיה שלנו - המשטר הציוני וארה"ב"

חדשות בעולם 18.4.2019 | 14:24

אתר רשמי, נשיא אירן

נשיא איראן, חסן רוחאני הצהיר הבוקר (חמישי) כי מטרת הכוח הצבאי האיראני הוא להדוף פולשים ולתקוף את האויב הציוני ואת ארצות הברית.

במהלך טקס בעיר הבירה טהרן, במסגרתו חשפו האיראנים כלי נשק חדשים, התייחס רוחאני להחלטת ארה"ב להכיר במשמרות המהפכה כארגון טרור ואמר כי מדובר ב"עלבון".

רוחאני ניסה להרגיע את מדינות האיזור ואמר, "אני רוצה להגיד למדינות האזור שהכוחות המזוינים של הרפובליקה האסלאמית של איראן אינם נגדם או נגד האינטרסים הלאומיים שלהם".

הוא הבהיר כי "הכוחות הצבאיים נועדו לתקוף את הפולשים ולתקוף את שורש הבעיה שלנו - המשטר הציוני וארצות הברית האימפריאליסטית".

לפני כעשרה ימים, הכריז הנשיא טראמפ באופן רשמי על משמרות המהפכה כארגון טרור זר. מדובר במהלך חסר תקדים שהעלה חששות לגבי אפשרות תקיפת כוחות ארצות הברית כנקמה על ידי האיראנים.

טראמפ אמר שמדובר ב"צעד חסר תקדים שמכיר במציאות שבה איראן היא לא רק מדינה שמעניקה חסות לטרור, אלא שמשמרות המהפכה שלה משתתפות באופן פעיל בפעולות טרור, במימון ובקידום הטרור".

בהודעת הנשיא נכתב כי משמרות המהפכה הוא הגוף המסייע בפועל למשטר האיראני לייצא את הטרור ברחבי העולם, והוסיף כי ארה"ב תמשיך להפעיל לחץ כלכלי נגד איראן, כדי להעניש אותה על פעילות הטרור שהיא מממנת.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום