עולים לרגל לירושלים: כל סדרי התנועה בחוה"מ בבירה

במשטרה נערכים למבצע פסח וסידורי תנועה בבירה • מבצע סדר, גם על הכבישים • אכיפה מוגברת על חוקי נהיגה בטוחה תורגש בכלל רחבי הארץ • המשטרה ממליצה: כך תישמרו מפני פריצות לביתכם בהיעדרכם בחג

חדשות בארץ 18.4.2019 | 09:03

אכיפה בבני ברק | צילום: משטרת התנועה


לקראת חג הפסח במשטרה קוראים לכלל ציבור המשתמשים בדרך לשמור על כללי הבטיחות בנסיעה ולהקפיד שבעתיים על חגירה נכונה של הילדים ולהימנע לחלוטין מכל דבר שמסיח את הריכוז בנהיגה כדוגמת מכשירי הטלפון ודומיהם ולהקפיד על נהיגה בטוחה. שוטרי אגף התנועה יתפרסו בכלל כבישי הארץ במטרה לפקח על המהלך התקין של הנהגים ועל במטרה להקפיד על חוקי הנהיגה הבטוחה, תהיה אכיפה מוגברת כנגד נהגים פורעי חוק וסדר לרבות בריונות כביש.

לכל אותם שיעשו את ימי חול המועד ברחבי הטבע משטרת ישראל ממליצה להכין את מסלולי ההליכה היטב לפני היציאה לדרך, להצטייד בכמות גדולה של מים, להימנע מלרדת משבילים מסומנים. יחידות החילוץ וההצלה שבפיקוד משטרת ישראל יעמדו בכוננות למקרה של חילוץ במידה ויזדקקו לשירותם.

במשטרה גם ממליצים ליוצאים את הבית בחג את ההמלצות הבאות: להשאיר במספר חדרים אור דולק; לא להשאיר מפתחות דלת הכניסה במקומות מוכרים כגון ארונות חשמל, מתחת לשטיחי הכניסה ומתחת לעציצים; לעדכן את השכנים הקרובים בדבר שהייתכם הארוכה מחוץ לבית, על מנת שיפקחו עין ולהשאיר דרכי התקשורת למידת הצורך; להסתייע בשכנים על מנת שיאספו את דברי הדואר/עיתונים וכדומה כדי שלא יצטברו בתיבת הדואר; וגם אם אתם משתפים את כולם ברשת בתמונות ובחוויות הטיולים, חשוב מאוד להגביל את אפשרות הצפייה לחברים בלבד.

ובתוך כך, בימים אלו משטרת ישראל משלימה את היערכותה לקראת חג הפסח, ימי חול המועד וחג שני של פסח שבמהלכם יפקדו המוני בית ישראל את הפארקים, האתרים, המקומות הקדושים ומתחמי הבילוי השונים.

מטרת ההיערכות המשטרתית המוגברת היא להבטיח כי כל אזרח בישראל יוכל לטייל, לבלות ולחגוג בבטחה את חג הפסח ובעת מצוקה משטרת ישראל ערוכה לתת את המענה הנדרש בכל מקום.

במסגרת ההיערכות הכוללת של משטרת ישראל, תועלה רמת הכוננות המבצעית ושוטרי משטרת ישראל, לוחמי מג"ב ומתנדבים יוצבו ברחבי העיר במקומות הומי קהל ובמרכזי קניות. מערך הבט"ש (בטחון שוטף) והאבטחה בעוטף ירושלים יעובה למניעת כניסת גורמים עוינים ותתוגבר הפעילות בצירי התנועה, במטרה לתת מענה הולם לכל תרחיש ולהגביר את תחושת הביטחון של הציבור.

במסגרת האירועים אשר יתקיימו בירושלים, בימי חול המועד ראשון-חמישי ט"ז-כ' בניסן (21.4-25.4 למניינם) ייסגרו לתנועת כלי רכב החל מהשעה 08:00 ועד 20:00 הצירים הבאים:

דרך חברון – ממרים החשמונאית לכיוון העיר העתיקה.

רחוב אגרון – לכיוון ממילא.

חטיבת ירושלים – בשני הכיוונים.

העיר העתיקה – תיסגר לכלי רכב פרטיים למעט תושבי האזור החל מהשעה 05:30.

כלי רכב הנושאים תו נכה יכנסו לעיר העתיקה דרך שער ציון, לבאים מכיוון דרך חברון/דוד רמז בלבד.

כביש 1 – מהמטה הארצי לכיוון העיר העתיקה (יתבצעו הכוונות תנועה ושינויים בהסדרי התנועה בהתאם לכמות המבקרים).

לרשות נוסעי התחבורה הציבורית בעיר ירושלים, רכבים פרטיים ניתן להחנות בחניוני 'חנה וסע' בתשלום: בגבעת התחמושת, הר הרצל, טדי, חניון הלאום, חניון בייט, חניון שוק רמלה-לוד (סמוך למלחה).

הרכבת הקלה תפעל בתדירות מוגברת.

באירוע 'ברכת הכהנים' (22.4) ו'שבת האור' (27.4) תתוגבר הפעילות סביב העיר העתיקה וסמטאותיה בצירי תנועת המתפללים ובכותל המערבי.

הציבור מתבקש להימנע מלהגיע לאזור העיר העתיקה במהלך ימי החג בכלי רכב פרטיים ולהסתייע בתחבורה הציבורית, היסעים מחניוני 'חנה וסע' והרכבת הקלה.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום