ח"כ אורי מקלב נגד ליברמן: "הדרישות שלו - סחיטה"

ח"כ אורי מקלב יוצא הערב (שלישי) בהתקפה נגד יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן ואומר כי הדרישות שלו הם סחיטה. "שיסביר את אחוז החסימה", עקץ מקלב

פוליטי 16.4.2019 | 22:16

יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר ישיבת סיעת 'יהדות התורה' היום (שלישי) עם היוודע דבר כניסתו של יצחק פינדרוס לכנסת, כנציג השמיני של המפלגה, עולה ח"כ אורי מקלב להתקפה נגד יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן שגם לאחר הבחירות ממשיך בהתסה חמורה נגד הציבור החרדי.

ח"כ מקלב אומר כי "אדם שהתפטר מתפקידו כשר הביטחון וגרם להפלת הממשלה ערב מבצעים צבאיים מורכבים מאוד, כעת לא בא בדירשה לטפל באיום הבטחוני אלא מציג את עניני הדת בראש דרישותיו, בניגוד לדבריו ערב הבחירות אינו דורש כעת לחסן את מפלגות הימין הקיצוני כדבריו, אלא מציג דרישות אחרות לגמרי שאינם רלוונטיות ובלתי הגיוניות".

מקלב עקץ את ליברמן ואמר: "אדם כזה צריך להסביר מדוע מפלגה שצריכה להיות בצמיחה, נאלצה להתמודד עם אחוז החסימה". לדבריו, "הוא עושה זאת בכדי לצאת מהשיממון הפוליטי בו הוא היה תוך לייצר מצב בו הוא הגורם שמכריע את הממשלה, בממשלה הזו כל מפלגה היא המכריעה".

"הצגת הדרישות הללו אינם אלא סחיטה", הבהיר מקלב, "ליברמן מנסה להיות הטראבל מייקר בכדי לקבל תיקים ללא פופרציה לכוחו האמיתי, אם אתה רוצה להוביל את נתניהו לקואליציה אחרת בוא ותגיד זאת בצורה ברורה".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', משבר חוק הגיוס שליווה את שלבי הסיום של הממשלה הקודמת, ממשיך לעורר קשיים גם לקראת הקמת הממשלה הבאה, כאשר יהדות התורה מחד, וישראל ביתנו מאידך, מבהירות כי אם לא יקבלו את דרישותיהם בנושא, אין להם בעיה עם בחירות חוזרות.

סיעת יהדות התורה התכנסה היום בבית דגל התורה בבני ברק, בהשתתפות שמונת חברי הכנסת המיועדים של המפלגה, והנציגים במקומות התשיעי והעשירי. תחילה הודו לקב"ה על "הסיעתא דשמיא הגדולה שקיבלנו שמונה מנדטים באופן חסר תקדים", וזאת בתגובה להודעת וועדת הבחירות כי המפלגה גדלה במנדט על חשבון מפלגת הליכוד.

סיעת יהדות התורה קיבלה החלטה בנוגע לחוק הגיוס, ולפיה, "אנחנו נעמוד על כך שכל מי שלומד תורה ותורתו אומנותו יוכל להמשיך ללמוד באין מפריע ונעמוד על כך בתוקף".

על מנת להבהיר את רצינות הנושא, הודיעו לראשי המטות בכל הארץ "להישאר בכוננות מלאה, במידה וחס וחלילה הנושא הזה לא ייפתר. הוכחנו זאת ואין לנו שום בעיה להתמודד בבחירות חוזרות".

אתמול, בכינוס מפלגת ישראל ביתנו, הציג ליברמן שוב את דרישתו להעביר בקריאה שנייה ושלישית את חוק הגיוס, תוך שהוא מזכיר כי החרדים לא פרשו מהקואליציה היוצאת בעת שהעבירו את החוק בקריאה ראשונה.

לדבריו, "לכן כל הדרישות שלהם כרגע לרוקן את החוק מתוכן - לא נסכים לזה. לא נוותר לא על פסיק ולא על נקודה. נדרוש להעבירו בקריאה שנייה ושלישית בדיוק באותו הנוסח. זה לא נגד הלכה ונגד החרדים, זה בעד צה"ל".

אחרי שהציג את דרישתו לקבלת תיקי הביטחון והקליטה, בהם החזיק לפני שפרש מהקואליציה במהלך כהונת הממשלה האחרונה, הבהיר כי אם בתמורה יידרשו לוותר על חוק הגיוס - הם מוכנים ללכת שוב לבחירות.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום