דרעי חגג עם הפעילים: "נדרוש את מה שמגיע לנו, שלא יעמידו אותנו למבחן"

יו״ר ש״ס חגג הערב את ניצחון שס בבחירות ואמר כי, "מי היה מאמין שש״ס עם עודפים של אלפי קולות תכניס את המנדט השמיני של יהדוה״ת". על המשא ומתן עם נתניהו: "מיניתי צוות מו״מ בלי להעביר מסרים ואיומים דרך התקשורת"

פוליטי 17.4.2019 | 00:43

פלאש 90

שבוע לאחר הבחירות, שהפכו את ש"ס לשלישית בגודלה בכנסת ה-21 עם שמונה מנדטים, התכנסה המפלגה הערב (ג') להרמת כוסית בהשתתפות הפעילים והנציגים. יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר כי "אנחנו נעמוד על קווי היסוד, על התיקים ועל כל מה שנדרש ומגיע למפלגה השלישית בגודלה, ושאף אחד לא יעמיד אותנו למבחן". על התחזקות ש"ס אמר כי, "כולנו זוכרים את כל ההספדים, אבל היה לנו נס גדול. לך תאמין שמפלגות שהיו מעלינו בסקרים עם שניים או שלושה מנדטים עכשיו לא עברו את אחוז החסימה".

"אני לא איכנס לפרטי המו"מ", אמר דרעי, "אני לא שולח מסרים ולא עושה את זה בתקשורת. פגשתי אתמול בבוקר את ראש הממשלה, שוחחנו והיום מיניתי צוות מו"מ והם ינהלו אותו. אנחנו לא מאיימים. גם בפגישה שלי איתו אתמול הוא הבין מי השותפים הבכירים שלו". עם זאת, דרעי ציין: "המפלגות שדורשות את תיק האוצר והביטחון זהות ביחד לכוח של ש"ס, רק שתבינו את הפרופורציות".

לדבריו, "אני וחבריי לא מחפשים את התואר. אנחנו מחפשית את טובת התנועה, טובת העם, השכבת החלשות. נכון, שכחתי קצת, אבל עדיין אני זוכר את תורת המו"מ. שאף אחד לא יחשוב שהציבור לא יקבל את מה שמגיע לו. אנחנו נעמוד על העקרונות, התפקידים והתיקים כפי שמגיע למפלגה השלישית בגודלה. שאף אחד לא יעמיד אותנו במבחן".

דרעי בנאומו הודה לנשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס מרן חכם שלום כהן, חברי מועצת ונציגי המפלגה ברחבי הארץ על כך שהיו שותפים להצלחת המפלגה בבחירות. "בעבודה ובמסירות נפש של כולם הצלחנו להביא את התוצאה הזו", בירך. הוא רמז על המתח בין המפלגות החרדיות ואמר כי "מי היה מאמין שלא רק שנביא שמונה מנדטים, אלא גם בעודפים שלנו נכניס את המנדט השמיני של יהדות התורה. העם רצה ממשלת ימין, רוב העם רצה את נתניהו, אבל העם גם רצה מדינה יהודית ומסורתית".

דרעי סיפר כי כבר בערב הבחירות הרגיע את נתניהו והבטיח שיתמוך בו: "כשאנחנו מבטיחים אנחנו מקיימים, הציבור שלנו רוצה את נתניהו כראש הממשלה וזה לא נתון למשא ומתן". עוד הוסיף דרעי: "ש"ס היא המזוזה של הליכוד – נדאג לקיים את כל מה שאמרנו, כל הנושאים שנותנים למדינה הזו צביון של מדינה יהודית". בצל הוויכוח עם ליברמן על חוק הגיוס, דרעי הבטיח לדאוג ללומדי התורה: "המעלה הגדולה הזו של לומדי תורה שמוסרים את נפשם ולומדים תורה – הם ימשיכו לעשות את זה ללא שום הפרעה, אנחנו נעמוד על זה וזה יהיה".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום