חשיפה: כאן תוקם שגרירות ארה"ב

ארה"ב פנתה לעיריית ירושלים בבקשה להכשיר שטח בשכונת בקעה בעיר במטרה להכין אותו לבניית מבנה קבע לשגרירות האמריקנית. עוד בתכנון: הקמת מתחם דיפלומטי בו יכולו עובדי השגירורת להתגורר

מדיני 16.4.2019 | 22:50

פתיחת השגרירות בירושלים | יונתן זינדל, פלאש 90

כבר כמעט שנה עברה מאז נחנכה השגרירות האמריקנית בירושלים בטקס חגיגי בהשתתפות בתו של הנשיא טראמפ ושגריר ארה"ב בישראל. אלא, שבינתיים השגרירות פועלת ממבנה זמני לאחר שהקונסוליה שהייתה במקום הוסבה לבניין השגרירות. כעת נחשף שהאמריקנים פנו לעיריית ירושלים במטרה להכשיר את השטח לבניית מבנה הקבע.

מתחם השגרירות החדש ייקרא "מתחם אלנבי" והוא ממוקם בשכונת בקעה - בצומת הרחובות דרך חברון וינובסקי. בשנים האחרונות, עוד מתקופת שלטונו של רייגן השטח נחכר על ידי האמריקנים שמשלמים עליו סכום של שקל בשנה.

הכוונה של הממשל האמריקני היא להתחיל בבניית מבנה הקבע כבר בקדנציה הבאה של השיא טראמפ - אם ייבחר. לשם כך הוגשה בקשה לישראל להתחיל להכשיר את המקום, לספח אליו שטחים נוספים כדי להגדיל את השטח הכולל ולהתאימו למתחם שגרירות.

למרות הכוונה להתחיל בבניה רק בקדנציה הבאה, גורמים המעורים בפרטים סיפרו שההערכה היא שטראמפ ירצה לקראת לתת עוד הבטחה לבסיס המצביעים האוונגליסטי שלו ואולי אפילו להניח אבן פינה הרבה לפני תחילת הבנייה עצמה.

בנוסף לבניית השגרירות הקבועה, האמריקנים בודקים גם אפשרות להקים מעין "שכונה דיפלומטית" - רחוב מגורים לדיפלומטים האמריקנים שישרתו בשגרירות, ובהמשך גם לנציגים נוספים ממדינות שונות שבישראל מקווים שיעבירו את השגרירויות שלהן לאזור.

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום