הטבח שנפטר בא לבנו בחלום וגילה המתכון

סיפור מפליא: חסיד קרעטשניף שנמצא בשנת האבל על אביו שהיה הטבח בבית האדמו"ר, כמעט ונשבר | לאחר שלא ידע כיצד להכין את המאכל הבשרי המדמה גפילטע פיש ושקל להתחיל לאכול דגים בחג, הוא זכה שאביו התגלה אליו בחלום הלילה וגילה לו את המתכון המלא • מה היתה תגובת הרבי ששמע את הסיפור?

חרדים 16.4.2019 | 14:13

יעקב נחומי, פלאש 90

סיפור מופלא מפעים את חסידות קרעטשניף; טבח חסידי שבא לבנו בחלום הלילה כדי למנוע ממנו מכשול באכילת דגים בפסח.

בחסידות קרעטשניף בעיר רחובות כמו בחצרות חסידים רבות, נהוג שבחג הפסח לא אוכלים דגים, כל חסידות כמנהגה והסיבות שלה.

במשך עשרות שנים היה הטבח בבית האדמו"ר מקרעטשניף נוהג כמנהג בית האדמו"ר, שלא לבשל דגים אלא מאכל הנקרא פאלטשע-פיש העשוי מבשר טחון ודומה במראהו הסופי לגפילטע פיש (דג טחון). למגינת לב, לפני כחצי שנה הטבח בבית האדמו"ר נפטר והזכות הועברה השנה למשפחה אחרת.

אחד מחסידי קרעטשניף מספר הבוקר ל'בחדרי חרדים', כי בנו של הטבח, שהיה רגיל בבית אביו לאכול כמנהג בית קרעטשניף לא זכר איך מבשלים את ה"פאלטשע-פיש" והוא מאוד התלבט מה לעשות וכבר שקל לשבור את המסורת ולאכול השנה דגים כפי שנוהגים אחיו וגיסיו.

אותו חסיד מספר ל'בחדרי חרדים' כי בשבוע האחרון חלם הבן כי אביו בא אליו בחלום והסביר לו בדיוק איך מבשלים את המאכל. בבוקר הוא זכר את החלום ואת המתכון ורשם אותו, הוא הכין את המאכל לפי המרשם והוא נמצא טעים להפליא.

כאן לא תם הסיפור, הבן החולם סיפר את הסיפור לרבי מקרעטשניף, שהתבטא "אם כתוב שמנהג ישראל תורה, הנה הוכחה לדבר שגם בשמים קיבלו את המנהג".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום