מיסוך תמורת טלפון ציבורי: שב"ס הגיע להסכם עם המחבלים הכלואים

שביתת הרעב של המחבלים הכלואים בישראל הסתיימה, לאחר שהם הגיעו להבנות במסגרתן יימשך המיסוך הסלולרי בבתי הסוהר, אך יותקנו עבורם טלפונים ציבוריים

חרבות ברזל 15.4.2019 | 18:53

אילוסטרציה | נתי שוחט, פלאש 90

הפלסטינים מדווחים בשעות אחר הצהריים (שני), כי הם הגיעו להבנות מול שירות בתי הסוהר (שב"ס) על סיום שביתת הרעב של המחבלים הכלואים בישראל, בתמורה לשורת הקלות.

שביתת הרעב של האסירים הכלואים התקיימה בסופו של דבר, אך בניגוד להצהרות הגדולות שהושמעו לפניה, רק חלק קטן מהמחבלים החזירו את הארוחות, וגם הם - שתו מים.

הדרישה העיקרית שלהם, לבטל את המיסוך הסלולרי בבתי הכלא לא התקבלה, אך בשב"ס הסכימו להציב טלפונים ציבוריים, דרכם יוכלו לתקשר עם העולם בחוץ.

הטלפונים, יהיו מפוקחים באמצעים טכנולוגיים, וזאת כדי למנוע את החשש שהוביל להפעלת המיסוך - חשש להכוונת פיגועים מתוך הכלא על ידי האסירים, בעזרת הטלפונים המוברחים.

גורמים מדיניים בישראל עדכנו כי הפשרה שהושגה כוללת טלפונים ציבוריים מפוקחים על ידי שב"כ, שיוצבו רק לאחר שכל הפלאפונים הניידים יימסרו, ובמידה ותהיה הפרת משמעת האגף ינותק. כמו כן, לא יתאפשרו ביקורי משפחות מעזה.

למרות זאת, כלי התקשורת המזוהים עם חמאס חגגו. "זהו ניצחון למאבק", הודיעו. "ההסכם נותן מענה לדרישות שבגללן פתחו האסירים בשביתת הרעב".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום