חריג: 40 ילדים הגיעו למיון והתלוננו על פריחה

קבוצת ילדים מאזור ירושלים בגילאי 7-14 הגיעו למיון 'טרם' בנהריה עם תלונות על פריחה, נפיחות וגרד בעור ובעיניים

בריאות 15.4.2019 | 15:15

אילוסטרציה | פלאש 90

לחדר מיון 'טרם' בנהריה הגיעו כ-40 ילדים ונערים עם תלונות על פריחה, נפיחות וגרד בעור ובעיניים לאחר שלנו בחורשה בצפון. המדובר בקבוצת ילדים מאזור ירושלים בגילאי 7-14.

החשד הראשוני של רופאי 'טרם' הוא שמדובר ב"טוואי התהלוכה" שהוא זוחל מסוכן שיכול לעורר תגובה אלרגית מסוכנת. לאחר טיפול ראשוני הופנו הנערים לבתי החולים להמשך טיפול ומעקב.

מנהל מיון 'טרם' בנהריה יהודה קרוננברג מסר בעקבות המקרה החריג, "החשד הראשוני שלנו הוא שמדובר בטוואי התהלוכה. אנו קיימנו הערכת מצב בשיתוף עם חמ"ל משרד הבריאות וחמ"ל משרד החינוך ומתארגנים בשעה זו לפינוי עשרות הילדים והנערים לבית החולים בנהריה".

תהלוכן האורן הוא מין עש שזחליו ניזונים ממחטי אורן. לקראת שלב ההתגלמות, המתרחש בחודשים מארס-אפריל, הזחלים יורדים מהעץ בתהלוכה ומסתתרים בקרקע בעומק של כ-15 ס"מ.

גופם של הזחלים מכוסה שערות צמריריות, אולם שערות אחרות, מיקרוסקופיות, הן המסוכנות ומכילות חומרים רעילים שנועדו להגן על הזחלים מפני טורפים. כאשר ביער נמצאים זחלים במספרים גדולים, השערות הזעירות של הנשלים מתפזרות ונשארות על פני הקרקע ועלולות להיות מטרד חמור לבני אדם.

ילדים ואנשים רגישים עלולים לסבול מגירוי קשה בעור ומצריבות, והסכנה היא חמורה במיוחד כאשר השערות חודרות לעיניים ולמערכת הנשימה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום