משרד התקשורת יאפשר למנויים עסקיים לנייד מספר סלולרי

המשרד מסיר חסם נוסף בתהליך ניוד בין חברות התקשורת: מנויים עסקיים שמקום העבודה מסבסד להם את הטלפון הנייד, יוכלו לעבור עם המספר שלהם באופן חופשי בין החברות

תקשורת 15.4.2019 | 14:12

נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת | נועם רבקין פנטון, פלאש 90

משרד התקשורת יוצא היום (ב') עם שורה של הקלות בתחום ניידות המספרים ויקל על מנויים עסקיים הרוצים לנייד מספר. חברות התקשורת לא יוכלו לחסום מראש או בעת ביצוע ניידות מספר טלפון של מנוי פרטי ו"מנוי עסקי מפוצל".

מנוי עסקי מפוצל מזוהה בדרך-כלל באופן שמי עם מספר הטלפון, פרטיו של המנוי ופרטי כרטיס האשראי שלו, כאשר פרטים אלה נמצאים בידי חברת התקשורת עליה הוא מנוי, ובמקרים רבים מנוי זה אף מקבל חשבונית ומשתתף בחלק או בכל התשלום החודשי לחברת התקשורת.

כיום חברות התקשורת חוסמות מראש מספרי טלפון של מנויים עסקיים לניוד אף ללא בקשה מפורשת. התיקון קובע כי הבקשה לחסימה תהיה בכתב בלבד. הסרת החסימה תוסר באופן מיידי עם פניה של המנוי העסקי.

כמו כן, זמן ניוד של טווח מספרים (בניגוד לניוד רגיל של מספר בודד) אינו מוגדר במפורש בתוכנית הניידות ויכול לקחת כמה שעות. תיקון התוכנית מגדיר כי הזמן המקסימלי יהיה חצי שעה עבור טווח מספרים למנויים סלולריים ושעה עבור טווח מספרים למנויים לשירות טלפון נייח.

החלטה נוספת שהתקבלה עוסקת בניודים הפיקטיביים - אחת התופעות הבעייתיות ביותר הקיימות בשוק. חלק מהחברות נוהגות ל"לבשל" את המספרים המנוידים כדי להימנע כביכול מאיבוד לקוחות. משרד התקשורת קיבל פניות רבות בנושא הזה, אך עד כה לא עסק בכך. כעת הוא מנסה להתמודד עם הבעיה בדרך יצירתית. משווקים פרטיים שעובדים בשירות החברות נוהגים לבצע ניוד של מספרי טלפון אשר מעולם לא היו בשימוש מנויים אמיתיים, מחברה אחת לאחרת. התופעה נפוצה במספרים המשויכים לחבילות משולמות מראש, Pre-Paid, המשווקות על-ידי משווקים פרטיים, ושמעולם לא הוטענו.

לדברי המשרד, ניוד פיקטיבי מהווה ניצול לרעה של תהליך הניידות שקבע המשרד. על-פי המסתמן, התיקון החדש יתיר חסימה לביצוע ניידות של מספר טלפון אשר לא בוצעה עבורו לכל הפחות טעינה אחת או טעינות מצטברות בחבילת תשלום מראש (Pre-Paid) אשר מסתכמות בסכום של לפחות 30 שקל כולל מע"מ; או לחלופין תשלום עבור חבילות תשלום בדיעבד (Post-Paid) בסכום מצטבר של לפחות 30 שקל כולל מע"מ.

בנוסף, על החברה הננטשת לציין את הסיבה לכל כישלון ניוד. הסיבה צריכה להיות אחת מהסיבות המנויות בתוכנית הניידות ככאלה שמאפשרות חסימת ניידות, וזאת כדי לאפשר לחברה הקולטת או למנוי שרוצה להתנייד להסיר את החסם ולאפשר את הניוד באופן פשוט יותר. השינויים ייכנסו לתוקף בעוד 5 חודשים.

מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן, מסר: "הסרת חסמי מעבר בין חברות התקשורת היא בעלת תועלת ציבורית. מאידך, יש למנוע תופעות של ניודים פיקטיביים בין החברות המשפיעים על תמונת מצב הניידות בשוק התקשורת".

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום