הנשיא ראובן ריבלין מקבל את נציגי המפלגות ושומע את המלצותיהם לראש ממשלה בשידור חי

בהחלטה היסטורית וראשונה בתולדותיו של בית הנשיא, הנחה ריבלין על העברת מפגשיו עם הסיעות השונות בשידור חי בכל פלטפורמות המדיה השונות, "מתוך רצון לקדם שקיפות מול אזרחי ישראל"

פוליטי 15.4.2019 | 09:45

נשיא המדינה, הבוקר | יונתן זינדל, פלאש 90

נשיא המדינה ראובן ריבלין החל הבוקר את הליך ההתייעצויות עם נציגי המפלגות שנבחרו לכנסת בשידור חי ממשכנו. בהחלטה היסטורית וראשונה בתולדותיו של בית הנשיא, הנחה ריבלין על העברת מפגשיו עם הסיעות השונות בשידור חי בכל פלטפורמות המדיה השונות, "מתוך רצון לקדם שקיפות מול אזרחי ישראל".

ההחלטה נובעת בין השאר מהביקורת שהושמעה כלפי ריבלין בעיקר מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו. נתניהו הטיל ספק במניעי הנשיא, כשעוד היה חשש בליכוד שכחול לבן תהיה המפלגה הגדולה ביותר. להחלטה תרמה העמימות בחוק יסוד הממשלה אשר אינו מפרט את השיקולים הנדרשים מהנשיא בבואו להטיל על אחד מחברי הכנסת את הקמת הממשלה.

על פי הנוהג, ייפגש הנשיא במהלך השבוע עם נציגי הסיעות וישמע את המלצותיהן. לאחר גמר סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות יטיל על אחד מחברי הכנסת את משימת הקמת הממשלה. עד כה בכל הפעמים היה זה ראש המפלגה שלו הסיכויים הטובים ביותר להרכיב קואליציה. יצוין כי מרגע שהנשיא עשה כן, יעמדו לרשותו של הנבחר 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל. במצב שבו תידרש ארכה לתהליך, בסמכות נשיא המדינה להעניק עד 14 יום נוספים על פי החוק.

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום