נתניהו: "פועלים גם בחזית הצפון"

ראש הממשלה רמז הערב כי ישראל הייתה מעורבת במתקפה בסוריה במהלך סוף השבוע. "אנו ממשיכים לפעול בכל החזיתות, כולל בחזית הצפון", אמר בנאום שנשא בפני משפחות שכולות

פוליטי 14.4.2019 | 20:39

נועם רבקין פנטון, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז הערב (ראשון) בנאומו באירוע הצדעה למשפחות שכולות כי ישראל הייתה מעורבת בתקיפה בסוריה בסוף השבוע: "כשביטחון ישראל מוטל על הכף, אנו פועלים במלוא עוצמתנו. מי שמסכן אותנו שם עצמו בסכנה גדולה פי כמה. אנו ממשיכים לפעול בכל החזיתות, כולל בחזית הצפון".

בנאום, שנשא נתניהו בבנייני האומה בירושלים מול משפחות שכולות של חללי מערכות ישראל, אמר עוד כי "רק אם נעמוד כחומה בצורה מול חורשי רעתנו, תוך נכונות לפעול בעת הצורך בסיכון עצמי, נבטיח בעזרת ה' את נצח ישראל. אנו נחושים להגן על ארצנו - גם מול המרים והגדולים באויבינו, שחרתו על דגלם את השמדתנו. איננו נרתעים ממאבק, ביודענו שאנו נלחמים נגד מבקשי נפשנו. רוחנו חזקה, כוחנו איתן".

"איננו נחפזים אלי קרב, מי כמונו יודעים שמחיר המלחמה הוא נורא", הדגיש ראש הממשלה. "אבל בל יטעה בנו איש. איננו מוכנים לתת למישהו לבסס עוצמה ולסכן את מדינת ישראל. העוצמה היא הערובה לקיומנו, והיא התנאי החיוני והיסודי להשגת שלום עם שכנינו".

חיל האוויר תקף בלילה שבין שישי לשבת מספר מטרות צבאיות במחוז חמה שבצפון-מערב סוריה ופגעה בשישה חיילים סורים, כך לפי סוכנות הידיעות הסורית הרשמית. על פי הדיווחים, מערכות ההגנה האווירית הסורית יירטו חלק מהטילים. בארגון אופוזיציה סורי דיווחו על 17 נפגעים, בהם גם הרוגים שעבדו עם המשטר האירני.

על פי הדיווח, התקיפה בוצעה משטח לבנון על ידי מטוסי קרב ישראלים ובמהלכה הושמדו מספר מבנים ונפצעו 6 חיילים של צבא אסד. הטילים, על פי סוכנות הידיעות, יורטו מעל העיר מסיאף, הסמוכה לחמה. באזור מתבצעת פעילות נרחבת של כוחות אירניים ושל ארגון חיזבאללה והוא הותקף מספר פעמים בשנים האחרונות.

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום