נשיא עמותת SpaceIL מוריס קהאן: עובדים מהיום על בראשית 2

"באתי הערב להכריז על משהו. באתי להכריז על פרויקט חדש. בראשית 2": כך הצהיר נשיא עמותת SpaceIL הערב בתכנית "פגוש את העיתונות" עם רינה מצליח • קאהן אמר כי הפרויקט ימומן על ידי הציבור, והבטיח "אני אהיה מוכן לתרום לנושא ולעשות מה שצריך. הפרויקט הזה יקום"

טכנולוגיה 13.4.2019 | 20:54

מוריס קאהן | נועם רבקין פנטון, פלאש 90

"עובדים מהיום על בראשית 2", כך הצהיר הערב מוריס קהאן בערוץ 12 בתכנית "פגוש את העיתונות" עם רינה מצליח.

"רגע אחרי מערכת בחירות מסוכסכת ומפלגת התאחדו ישראלים, המנצחים והמפסידים, כדי להחזיק אצבעות לחללית בראשית שתנחת בשלום על הריח. הנחיתה לא הייתה רכה אבל היה לנו סלפי עם דגל ישראל שם, סיבה טובה לגאווה" אמרה מצליח, "אבל אולי יש תקווה להמשך".

מוריס קהאן, נשיא עמותת SPACEIL התארח באולפן ואמר שאין לו תחושת ריקנות, כי אם תחושה חיובית ומאוד טובה. "הרגשתי חום ואהדה, הרגשתי משהו נפלא ומעודד".

"צריך להגיד את כל השלבים המשמעותיים היא עברה כמו בכניסה למסלול לירח שהיה צריך להאט, ובעצם היא הייתה במסלול האטה שבאמצעו כדי לנחות ברכות על הירח, בתהליך הזה קרתה התקלה, נכון?", שאלה מצליח. "נכון, בשלבים ממש האחרונים היינו בגובה של 13 קילומטר מעל הקרקע", השיב יריב בש, ממייסדי SpaceIL. "בערך אז הייתה שרשרת של תקלות, בשבוע הקרוב נבין מהן, שגרמו לזה שהמנוע הראשי נכבה".

"האמת היא, אני באתי הערב להכריז על משהו", הודיע קאהן. "במשך סוף השבוע, היה לי זמן לחשוב על מה שקרה, והאמת היא לאור כל האהדה שקיבלתי ותמיכה מאנשים מכל העולם, קיבלתי הבוקר מברק מחבש בלב אפריקה, מקום נידח, שם אנחנו ניתחנו עיניים, והם בעצם אמרו לנו שעשינו משהו נפלא. לא הבנתי איך הם שמעו על זה בכלל. זה נורא עודד אותי. מניו זילנד, אוסטרליה, ויאטנם, כל העולם שמע וראה. וזה נתן לי זמן לחשוב.

"ואני חשבתי שחבל להשאיר את זה ככה, ואני הערב באתי להכריז על פרויקט חדש. בראשית 2. החלטתי שאנחנו צריכים לעשות משהו, התחלנו ואנחנו צריכים להשלים. ואת הפרויקט הזה אנחנו נשלים ונגיע לירח, ונשים את הדגל שלנו על הירח. החלטתי שאני מוכן להוביל פרויקט כבר ממחר. 

"המימון יתקבל מתורמים, מהציבור. כולם רוצים להשתתף. קיבלתי הצעה מארצות הברית, ודיברתי עם ידיד שלי שגם הוא רוצה לתת לי חצי מיליון דולר. אבל אני חושב שהכסף צריך לבוא מהציבור כולו. אני רוצה שזה יהיה פרויקט עממי, פרויקט של מדינת ישראל".

קאהן היה התורם המשמעותי בפרויקט בראשית, ורוב המימון הגיע מכיסו. "אני אהיה מוכן לתרום לנושא ולעשות מה שצריך. הפרויקט הזה יקום", הבטיח קאהן.

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום