בSpaceIL מתחילים להבין את הסיבות לכישלון

יממה לאחר כישלון הנחתתה של החללית הישראלית הראשונה 'בראשית' על הירח, בחברה הישראלית מתחילים להבין את הסיבות לכישלון, אך גם גאים בהישג שהביאו 

טכנולוגיה 12.4.2019 | 17:03

יממה לאחר האכזבה התמונה האחרונה מ"בראשית" צילום: צילום מהחללית

 

ישראל על הירח: מנתונים ראשוניים שהגיעו מהצוות ההנדסי של SpaceIL והתעשייה האווירית, נראה כי תקלה טכנית שארעה באחד הרכיבים גרמה לשרשרת אירועים במהלכם פסקה פעולת המנוע הראשי, ללא המנוע הראשי לא היה ניתן לבלום את החללית.

עם זאת, החללית התגברה על התקלה והניעה את המנוע הראשי בשנית. אולם בשלב זה כבר לא ניתן לבלום את מהירות החללית ולהשלים את הנחיתה כמתוכנן. על פי נתונים ראשוניים שבידי הצוותים, האירוע הטכני הראשוני התרחש בגובה של כ- 14 ק"מ מעל פני הירח.

בטווח 150 מטר מהקרקע, אז אבד סופית הקשר עם החללית,, הגיעה החללית למהירות אנכית של כ 500 קמ"ש לקראת הפגיעה באדמת הירח. בשבוע הבא יתבצעו בדיקות מקיפות על מנת להבין לעומק את שהתרחש.

הראל לוקר, יו"ר התעשייה האווירית אמר לאחר מכן: "התעשייה האווירית יחד עם SpaceIL בנתה את החללית הישראלית הראשונה, בראשית, אשר הצליחה להגיע למרחק 400 אלף ק"מ מישראל ולמפתן הירח. מדובר בהישג טכנולוגי אדיר למדינת ישראל אשר נכנסה למועדון של שבע המעצמות שהגיעו לקרבה כזו לירח".

"הפרויקט ארך 8 שנים ותרם רבות לתעשיית החלל הישראלית שהיא אחת המובילות בעולם. החלל הוא מרחב עצום, מסעיר ומעורר השראה. התעשייה האווירית היא מוקד הידע הלאומי בישראל בטכנולוגיית החלל והיא תמשיך להוביל את מדינת ישראל להישגים טכנולוגיים בתחום זה. עובדי ומהנדסי התעשייה האווירית , עובדים יומם וליל על פיתוח טכנולוגיות לטובת המדינה ובטחונה. עבורם השמיים אינם הגבול, הם רק ההתחלה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום