בחרו לקנות: עסקאות בהיקף של 850 מיליון שקל בכרטיסי אשראי ביום הבחירות

כך עולה מנתוני חברת שב"א המספקת את התשתית לעסקאות בכרטיסי אשראי • מדובר בזינוק של 20% לעומת ממוצע ביום חול וב-26% יותר מהנתונים ביום הבחירות בשנת 2015

כלכלי 11.4.2019 | 18:48

יונתן זינדל, פלאש 90

כצפוי, תושבי ישראל ניצלו היטב את יום השבתון של הבחירות לצורך ביצוע קניות. מנתוני חברת שב"א, מפעילת מערכת התשלומים בכרטיסי אשראי, עולה כי היקף השימוש בכרטיסי אשראי ביום הבחירות הגיע ל-850 מיליון שקל. מדובר בעלייה של 20% לעומת הפעילות ביום חול רגיל.

מהנתונים עולה כי עיקר הפעילות היה בשעות הצהריים, מהשעה 11:00 ועד לשעה 15:00, אז בוצעו 37% מהעסקאות. בסך-הכול בוצעו ביום הבחירות 4.34 מיליון עסקאות בכרטיסי אשראי, כאשר גובה העסקה הממוצעת עמד על 195 שקל. 

הנתונים הגבוהים אינם מפתיעים במיוחד, ובשב"א נערכו מראש ליום הבחירות עם צוות טכנאים מוגבר.

ראוי לציין כי הנתונים מיום הבחירות הנוכחי גבוהים משמעותית גם לעומת מערכות בחירות קודמות. כך למשל, ביום הבחירות בשנת 2015 עמד היקף העסקאות על כ-670 מיליון שקל, כלומר בבחירות השנה נרשמה עלייה של 26% בהיקף הכספי של העסקאות, כאשר מבחינת כמות העסקאות מדובר בזינוק של 40%.

אם משווים לשימוש בכרטיסי אשראי בבחירות של שנת 2013, רואים זינוק של מעל 50% בשימוש בכרטיסי אשראי. ראוי לציין כי הזינוק החד נובע ממגמה עמוקה יותר של עלייה בשימוש בכרטיסי אשראי בישראל על חשבון אמצעי תשלום אחרים. 

עוד נזכיר כי לפני פחות מחצי שנה נערכו הבחירות לרשויות המקומיות, בהן גם היה יום חופש. גם אז נרשמו נתונים חריגים של שימוש בכרטיסי אשראי, ואולם יום הבחירות האחרון הצליח לשבור גם את השיא הזה והיה גבוה יותר בכ-2%.

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום