דקר קציני שב"ס בגלל הצבת משבשי הקליטה: אישום נגד אסיר חמאס

על פי כתב האישום שהגישה הפרקליטות, אסיר חמאס אסלאם אלושאחיה, בן 36, הכלוא בקציעות החליט לרצוח איש שב"ס כנקמה על הצבת משבשי הקליטה הסלולרית. הוא הצליח לפצוע קשה קצין בעזרת סכין מאולתרת ויואשם בניסיון רצח על רקע לאומני

חרבות ברזל 11.4.2019 | 11:54

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (חמישי) לבית משפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אסיר בטחוני בכלא קציעות בגין ניסיון רצח ופציעה בנסיבות מחמירות של סוהרים בכלא על רקע לאומני. שני קציני שב"ס נדקרו על ידי אסירים ביטחוניים של חמאס וקיבלו טיפול רפואי ראשוני במקום והאחר נפצע באורח קשה מדקירה בצוואר.

על פי כתב האישום, החליט הנאשם, אסלאם אלושאחיה, בן 36, להרוג קצין יהודי בשב"ס בחודש שעבר, זאת כנקמה על מה שסבר שהינה החלטתו של השר לביטחון פנים לשבש את קליטת הטלפונים הניידים בכלא קציעות, וכן משום שסבר שהסוהרים מרבים בחיפושים. לשם מימוש החלטתו, הכין הנאשם שתי סכינים מפיסות מתכת שחתך ממגשי האוכל שבכלא, שאורך הלהב שלהן 5.5 ס"מ ו-6.5 ס"מ. את הסכינים הסתיר הנאשם מתחת למזרון מיטתו בכלא.

(צילום: שב"ס)

בזמן שהועברו האסירים מאגף לאגף לצורך עריכת חיפוש, הוציא הנאשם סכין מכיס המעיל שלבש, הסתער לעבר הקצין ודקר אותו בצווארו בכוונה לגרום למותו, תוך שהוא צועק "אללה הוא אכבר". הנאשם רצה לדקור את הקצין פעם נוספת, אולם קצין אחר שעמד בקרבת מקום חש לעזרתו ונאבק עם הנאשם. במהלך המאבק, דקר הנאשם גם את הקצין השני בכתף. בכתב האישום צוין, כי "הנאשם ביצע את העבירות מתוך מניע דתי, מדיני, לאומני או אידאולוגי, ובמטרה לעורר פחד ובהלה בציבור".

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של ניסיון רצח שהוא מעשה טרור, פציעה בנסיבות מחמירות המהווה מעשה טרור, הכנה לביצוע עבירה לפי חוק המאבק בטרור והחזקת חפץ אסור מסוכן המהווה מעשה טרור. החקירה נוהלה על ידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה החמורה והבינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 בשיתוף עם שב"כ ושירות בתי הסוהר, ובליווי פרקליטות מחוז דרום (פלילי).

הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. הנאשם מרצה עונש מאסר של 19 שנים, לאחר שהורשע בבית המשפט הצבאי בשומרון בעבירות ביטחון ובהן ניסיון רצח של אזרחים ישראלים, בכך שהוביל מחבל מתאבד לעיר חדרה.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום