לאמריקאים נמאס: מגבירים הלחץ על החרדים

דמוקרטיה? מחלת החצבת בניו יורק מדאיגה מאוד את מחלקת הבריאות בעיר, עד כדי הגברת הלחץ על החרדים להתחסן מפניה ולמנוע את התפשטותה באמצעות איומים בקנסות של מאות דולרים על כל משפחה שתסרב

חדשות בעולם 10.4.2019 | 20:03

"פעולה יוצאת דופן" חרדים בניו יורק. אילוסטרציה צילום: אמיר לוי, פלאש 90

 

פקידים במשרד הבריאות בניו יורק הודיעו לאוכלוסיה החרדית בשכונות בברוקלין על החובה לחסן את ילדיהם מפני החצבת, או לעמוד בפני קנסות של 1,000 דולר לכל משפחה

"זוהי פעולה יוצאת דופן", אמר ראש העיר ניו יורק דה בלסיו, "וזה בגלל היקף מוחלט של המשבר".

ניו יורק נמצאת בעיצומה של התפרצות מחלת החצבת הגדולה ביותר מאז 1991, עם 285 מקרים מאז הסתיו האחרון - לעומת שניים בלבד לאורך שנת 2017, אמרו גורמים רשמיים. הם האשימו גורמים שונים בכך שהם משכנעים אזרחים שלא להתחסן נגד החצבת.

התקשורת האמריקאית פרסמה ראיונות של נשים חרדיות שאומרות שהן לא יחסנו את ילדיהן. "זה לא מוסרי להכריח אותנו לחסן את הילדים שלנו, אנחנו לא נחסן אותם".

אישה אחרת טענה: "אני מרגישה שזו האמונה הדתית שלי, ואני לא הולכת להתעסק עם זה, אני אישה דתייה. אז זה האמונה הדתית שלי, וזה בא יחד עם מה שזה בא, ואנחנו מתמודדים עם כל מה שבא, ואני חושב שבחרתי את החלק הכי טוב בשביל הילדים".

בנוסף, מחלקת הבריאות בברוקלין הודיעה למוסדות החינוך חד משמעית, "אם לא תוודאו שהילדים במוסדות מחוסנים מחצבת, אתם תשלמו קנסות כבדים, ויש אפשרות שנסגור לכם את המוסדות".

התפרצות החצבת בקהילה החרדית ממשיכה לעלות בקצב מדאיג. נכון להיום, 285 מקרים נרשמו מתחילת אוקטובר האחרון, כשרוב המקרים קורים בחודשיים האחרונים. הרוב המכריע של החולים הם ילדים מתחת לגיל 18 (246 מקרים), ו-39 נוספים הם מבוגרים. כך מדווח האתר Yeshiva world news.

כפי שדיווחנו בעבר ב'בחדרי חרדים', בחודשים האחרונים מוסדות חינוך חרדיים נקנסו באלפי דולרים כל אחד מהם, לאחר שלא דאגו שהתלמידים יגיעו ללימודים כשהם מחוסנים מפני המחלה המדבקת.

מחלת החצבת ממנה סובלים רבים בארצות הברית, הגיעה גם לכלא אוטסוויל המפורסם בניו יורק, בו מרצים חרדים רבים תקופות מאסר שונות, ילד חרדי שנכנס במסגרת שעות הביקורים בכדי לפגוש את אביו האסיר, היה ככל הנראה חולה בחצבת והדביק כמה מן האסירים, עקב כך בוטלו הביקורים המשפחתיים עד להודעה חדשה.

בשבועות האחרונים רמת ההתקפות האנטישמיות ברשתות החברתיות בנוגע ליהודים חרדים המסרבים לחסן את ילדיהם, עולה למימדים מפחידים, והתקרית האחרונה בתוככי הכלא עלולה להוביל לאיבה רבה עוד יותר ולשסות משפחות אסירים שאינם יהודים באלה החרדים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום