עוד עזיבה בצמרת הביטחונית: טראמפ פיטר את ראש השירות החשאי

הבית הלבן אישר כי רנדולף אלס, שארגונו אחרי בין היתר על אבטחתו של הנשיא האמריקני יעזוב את תפקידו בחודש מאי. לאחרונה נמתחה ביקורת על הארגון לאחר שאזרחית סינית הצליחה לחדור למועדון הרשמי של הנשיא בעת ששהה במקום. אתמול התפטרה מתפקידה השרה לביטחון המולדת

חדשות בעולם 8.4.2019 | 21:58

ארכיון | ויקיפדיה

ראש השירות החשאי האמריקני, רנדולף אלס, פוטר מתפקידו - כך אישר הערב (שני) הבית הלבן. הנשיא דונלד טראמפ, הורה לממלא מקום ראש הסגל מיק מולבני לפטר את אלס. לפני כשבועיים, אלס עודכן כי יתבצעו חילופים בהנהגת ארגון השירות החשאי, והוא התבקש להשאיר בתפקידו עד שיימצא לו מחליף . טראמפ בחר באיש השירות החשאי ג'יימס מארי, בתור מחליפו של אלס, והוא ייכנס לתפקידו בחודש הבא.

גורם בסביבתו של אלס אמר כי פיטוריו לא קשורים לביקורת שנתמחה לאחרונה על האגון, לאחר שאזרחית סינית הצליחה להיכנס באופן בלתי חוקי למועדון של הנשיא במאר א-לאגו שבפלורידה, כשהיא נושאת עליה שני דרכונים סיניים ומכשיר המכיל תוכנות ריגול. טראמפ אמר כי בעקבות התקרית כי הוא ''לא יכול להיות מרוצה יותר מהשירות החשאי".

במסגרת יחסי העבודה בצמרת הביטחונית בארצות הברית, ראש השירות החשאי מדווח ישירות לשרת ביטחון המולדת, קירסטן נילסן, שהתפטרה אמש בעקבות לחץ גובר מצד טראמפ. השמועות על פיטוריה של נילסן בת ה-46 עלו מאז הזעם הרב שהופנה כלפי הממשל בעקבות מדיניות "אפס הסובלנות" שהובילה להפרדת אלפי מהגרים מילדיהם. גורמים אמריקניים העריכו לאחרונה כי כמאה אלף מהגרים נעצרו בגבול הדרומי בחודש שעבר, המספר הגבוה ביותר זה עשור.

''יש טיהור כמעט שיטתי המתחולל בסוכנות לביטחון לאומי", אמר בכיר בממשל טראמפ ל-CNN. מנהל שירות ההגירה של ארצות הברית, פרנסיס סיסנה לצד משרד היועץ המשפטי לממשלה, ג'ון מיטניק, צפויים לסיים גם הם את תפקידם.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום